Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 460193" data-attributes="member: 12152"><p>Det låter ju som någon form av efterhandskonstruktion av DPS för att eliminera problem med urslitna bindningar. "Jasså, bindningarna drogs ur skidan? Aha... men då får vi väl säga att folk ska limma med det starkaste lim som finns... det blir billigare än att göra något åt kärnan till problemet...osv" </p><p></p><p>Det vore en bättre variant att anpassa konstruktionen i skidan till att hålla utan epoxy tycker jag. Frågan är om vanliga bindningsskruvar verkligen är det mest lämpade i det fallet. De är väl designade för att sitta bra i ett metallskikt egentligen. För en ren träskida utan någon form av metall borde det ju vara bättre med en skruv med lite djupare gängor. Hur eller hur så är det nog inte att rekommendera att byta bindningar på en DPS i så fall. Dra dit en bindning som du trivs med och låt den sitta. Vid ommontering är det nya hål som gäller skulle jag säga. Iofs gör det kanske inte så mycket. Många byter aldrig bindningar på sina skidor, utan säljer bara iväg dom efter nån säsong. Men är det någon som håller på och meckar så är det ju målgruppen för just skidor som Lotus.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 460193, member: 12152"] Det låter ju som någon form av efterhandskonstruktion av DPS för att eliminera problem med urslitna bindningar. "Jasså, bindningarna drogs ur skidan? Aha... men då får vi väl säga att folk ska limma med det starkaste lim som finns... det blir billigare än att göra något åt kärnan till problemet...osv" Det vore en bättre variant att anpassa konstruktionen i skidan till att hålla utan epoxy tycker jag. Frågan är om vanliga bindningsskruvar verkligen är det mest lämpade i det fallet. De är väl designade för att sitta bra i ett metallskikt egentligen. För en ren träskida utan någon form av metall borde det ju vara bättre med en skruv med lite djupare gängor. Hur eller hur så är det nog inte att rekommendera att byta bindningar på en DPS i så fall. Dra dit en bindning som du trivs med och låt den sitta. Vid ommontering är det nya hål som gäller skulle jag säga. Iofs gör det kanske inte så mycket. Många byter aldrig bindningar på sina skidor, utan säljer bara iväg dom efter nån säsong. Men är det någon som håller på och meckar så är det ju målgruppen för just skidor som Lotus. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
GUIDE - Montera själv - GUIDE
Tillbaka
Topp