Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Guiden för er som ska säsonga i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emelaia" data-source="post: 1020503" data-attributes="member: 96809"><p>Det snöar helt klart mer i Fernie än i Banff men jag tyckte Banff var bra för det hade liksom allt. Det var nära till alla andra orter, men vi hade också tre egna berg så man kunde alltid åka till nya ställen. Det finns massor av turmöjligheter i Lake Louise och Sunshine Village, kanske på ett annat sätt än i Kicking Horse. Men val av ställe är ju såklart en smaksak och vart man än hamnar så kommer det vara grymt! Jag jobbade varje dag på berget och jag fick åka varje gång det var ett dump. Jag hade oftast rast mellan 9-11 så då fick man utnyttja pudret innan det blivit uppåkt. Och när man var ledig kunde man åka på ställen som inte så många andra hittade till. Det finns en backcountry bok för området kring Banff som kan vara sjukt värd att skaffa om man ska hänga där i krokarna! <a href="https://www.facebook.com/ConfessionsOfASkiBum" target="_blank">Confessions Of A SkiBum</a> Säsongen innan jag var i Sunshine Village hade det snöat 10 meter. Mest snö i hela Kanada har jag hört finns i Rogers Pass som ligger en bit ifrån Revelstoke. Där är det bara tur som gäller och man kan övernatta i stugor uppe på berget. Tål att kollas upp! </p><p></p><p>Jag såg det inte som ett problem att jobba i Kanada, jag hade aldrig kunnat stanna i 7 månader annars. Man får liksom ut mer av det, tycker jag, eftersom man verkligen hittar överallt och lär känna så mycket folk som man kanske inte hade lärt känna på samma sätt om man inte jobbade. Man kan ju börja med att jobba och sen vara ledig i några månader, så får man ju verkligen uppleva allt! </p><p></p><p>Budgeten, jag vet inte riktigt hur mycket det gick på, men jag gick nog plus minus noll. Det gick åt en del i början på säsongen men sen hade jag lite sparat ändå när jag åkte hem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emelaia, post: 1020503, member: 96809"] Det snöar helt klart mer i Fernie än i Banff men jag tyckte Banff var bra för det hade liksom allt. Det var nära till alla andra orter, men vi hade också tre egna berg så man kunde alltid åka till nya ställen. Det finns massor av turmöjligheter i Lake Louise och Sunshine Village, kanske på ett annat sätt än i Kicking Horse. Men val av ställe är ju såklart en smaksak och vart man än hamnar så kommer det vara grymt! Jag jobbade varje dag på berget och jag fick åka varje gång det var ett dump. Jag hade oftast rast mellan 9-11 så då fick man utnyttja pudret innan det blivit uppåkt. Och när man var ledig kunde man åka på ställen som inte så många andra hittade till. Det finns en backcountry bok för området kring Banff som kan vara sjukt värd att skaffa om man ska hänga där i krokarna! [url=https://www.facebook.com/ConfessionsOfASkiBum]Confessions Of A SkiBum[/url] Säsongen innan jag var i Sunshine Village hade det snöat 10 meter. Mest snö i hela Kanada har jag hört finns i Rogers Pass som ligger en bit ifrån Revelstoke. Där är det bara tur som gäller och man kan övernatta i stugor uppe på berget. Tål att kollas upp! Jag såg det inte som ett problem att jobba i Kanada, jag hade aldrig kunnat stanna i 7 månader annars. Man får liksom ut mer av det, tycker jag, eftersom man verkligen hittar överallt och lär känna så mycket folk som man kanske inte hade lärt känna på samma sätt om man inte jobbade. Man kan ju börja med att jobba och sen vara ledig i några månader, så får man ju verkligen uppleva allt! Budgeten, jag vet inte riktigt hur mycket det gick på, men jag gick nog plus minus noll. Det gick åt en del i början på säsongen men sen hade jag lite sparat ändå när jag åkte hem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Guiden för er som ska säsonga i Kanada
Tillbaka
Topp