Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Gullwing, rocker, banana...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stee-J" data-source="post: 619398" data-attributes="member: 97356"><p>Efter några år av hype verkar tillverkarna iaf ha kommit överens om vad rocker är bra för.</p><p></p><p>Capita: </p><p>"Reverse camber is the hottest trend our industry has seen in a long, long time for one simple reason: It makes snowboarding easier.</p><p>We like to say it's perfect for hangovers, ‘cause after a big night we usually don't want to try very hard."</p><p></p><p>Libtech:</p><p>"Banana-Mag snowboards are easier to ride for everyone"</p><p></p><p>Burton:</p><p>"The V-Rocker package energizes edge control while disengaging tip and tail contact points to create a catch-free feel that's incredibly forgiving, floaty, poppy, and fun on all terrain"</p><p></p><p>Pressa jibbar, göra butters och köra puder gör jag inte med min Burton Custom av den enkla anledningen att det knappt går. Däremot gillar jag att köra fort som f-n och hoppa över 15m-platåer. Jag ska försöka hyra lite rockerbrädor den här säsongen och kolla om det är något för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stee-J, post: 619398, member: 97356"] Efter några år av hype verkar tillverkarna iaf ha kommit överens om vad rocker är bra för. Capita: "Reverse camber is the hottest trend our industry has seen in a long, long time for one simple reason: It makes snowboarding easier. We like to say it's perfect for hangovers, ‘cause after a big night we usually don't want to try very hard." Libtech: "Banana-Mag snowboards are easier to ride for everyone" Burton: "The V-Rocker package energizes edge control while disengaging tip and tail contact points to create a catch-free feel that's incredibly forgiving, floaty, poppy, and fun on all terrain" Pressa jibbar, göra butters och köra puder gör jag inte med min Burton Custom av den enkla anledningen att det knappt går. Däremot gillar jag att köra fort som f-n och hoppa över 15m-platåer. Jag ska försöka hyra lite rockerbrädor den här säsongen och kolla om det är något för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Gullwing, rocker, banana...
Tillbaka
Topp