Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Gulmarg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 610268" data-attributes="member: 64225"><p>Det finns redan lite trådar om det på forumet. Men jag är inte den som är den. Hur länge blir du där? Hur det är, tja generellt kan man säga att vädercykeln däruppe är ca 7-10 dagar så är man kortare än så finns risken att man inte får åka fas två av gondolen. Fas 1 är ganska kullig med flera flacka partier men med ett perfekt avstånd mellan träden. Hotellen är ganska kalla och fuktiga. Lavinrisken på berget får generellt sägas vara snorhög på grund av de enorma snömängderna samt att det gärna bygger på rejält mot toppen (inte mina ord det där). Lavinutrustning är ett måste även inom patrullerat område. Och det är puderlag som gäller, fast det visste du ju redan. Sedan så springer det ju runt en hel del indiska soldater men de är som i regel inget problem om de nu inte ändrat sig i attityd sedan jag var där. Som snorrik västerlänning är man ju självklart ett sinnessjukt viktigt tillskott för ekonomin där. Maten är hyfsad om än lite enformig. Det lokala, pissgula, teet kashmiri kahva är riktigt riktigt gott om det fått stå och dra ordentligt med en stor skopa socker i. Tja...för mer värdelöst vetande, skicka ett PM <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 610268, member: 64225"] Det finns redan lite trådar om det på forumet. Men jag är inte den som är den. Hur länge blir du där? Hur det är, tja generellt kan man säga att vädercykeln däruppe är ca 7-10 dagar så är man kortare än så finns risken att man inte får åka fas två av gondolen. Fas 1 är ganska kullig med flera flacka partier men med ett perfekt avstånd mellan träden. Hotellen är ganska kalla och fuktiga. Lavinrisken på berget får generellt sägas vara snorhög på grund av de enorma snömängderna samt att det gärna bygger på rejält mot toppen (inte mina ord det där). Lavinutrustning är ett måste även inom patrullerat område. Och det är puderlag som gäller, fast det visste du ju redan. Sedan så springer det ju runt en hel del indiska soldater men de är som i regel inget problem om de nu inte ändrat sig i attityd sedan jag var där. Som snorrik västerlänning är man ju självklart ett sinnessjukt viktigt tillskott för ekonomin där. Maten är hyfsad om än lite enformig. Det lokala, pissgula, teet kashmiri kahva är riktigt riktigt gott om det fått stå och dra ordentligt med en stor skopa socker i. Tja...för mer värdelöst vetande, skicka ett PM :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Gulmarg
Tillbaka
Topp