Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Gurgla i snö!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 76335" data-attributes="member: 13390"><p>Tjabba din gamla Mühlget.</p><p></p><p>Säsongade i Sölden vintern -99, men körde trots detta bara en dag i Obergurgl. Då fanns det inget kort för flera orter i Ötztal, men det kan ju ha ändrat sig sen dess. Orterna i dalen är inga massiva snödumparbyar, Obergurgl får dock alltid mycket snö under senhöst och runt jul av nån anledning. Det känns så i alla fall... Sen under jan-feb verkar det alltid lugna ner sig. </p><p></p><p>Själva byn ligger lite onödigt högt också. Lite kvalitetsåkning i skog o så ner till 1500 är ju sällan ivägen. Att häcka på 2000 meter känns lite onödigt på nåt sätt. Sölden på 1370 mer lagom då. </p><p></p><p>Nu får jag ju plötsligt ett litet sug att forska runt lite, kanske kompletterar med nåt inlägg till här sen..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 76335, member: 13390"] Tjabba din gamla Mühlget. Säsongade i Sölden vintern -99, men körde trots detta bara en dag i Obergurgl. Då fanns det inget kort för flera orter i Ötztal, men det kan ju ha ändrat sig sen dess. Orterna i dalen är inga massiva snödumparbyar, Obergurgl får dock alltid mycket snö under senhöst och runt jul av nån anledning. Det känns så i alla fall... Sen under jan-feb verkar det alltid lugna ner sig. Själva byn ligger lite onödigt högt också. Lite kvalitetsåkning i skog o så ner till 1500 är ju sällan ivägen. Att häcka på 2000 meter känns lite onödigt på nåt sätt. Sölden på 1370 mer lagom då. Nu får jag ju plötsligt ett litet sug att forska runt lite, kanske kompletterar med nåt inlägg till här sen.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Gurgla i snö!!
Tillbaka
Topp