Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Gym insikt!!! (Tur man inte har fattat det ännu….)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1328695" data-attributes="member: 13861"><p>Jag undrar ju själv vad jag håller på med när jag åker in till byn och kör 4 slentrianmässiga åk i pisterna för att "det är skönt att komma ut"...</p><p></p><p>Man ska nog inte underskatta vanans makt, man är uppväxt med fjällsemester och vill således att ens barn ska uppleva samma sak. Eller den sociala pressen att om man tillhör en viss samhällsklass så ska man åka skidor och på fjällsemester med alla klassiska attribut inkluderade, det bara är så. Du kan ju för fasen inte bo i Saltis och INTE hävda att du älskar skidåkning liksom. Att man sen mest är stressad under semesterns gång för att man måste leverera en perfekt upplevelse för alla inblandade eller ens knappt gillar skidåkning är underordnat.</p><p></p><p>Sen när man kommer hem måste man i lika sedvanlig ordning hävda att man minsann haft hääääärliga dagar i fjällen fast man mest fryst arslet av sig och stretchat både kreditkortet och hela familjens tålamod till bristningsgränsen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1328695, member: 13861"] Jag undrar ju själv vad jag håller på med när jag åker in till byn och kör 4 slentrianmässiga åk i pisterna för att "det är skönt att komma ut"... Man ska nog inte underskatta vanans makt, man är uppväxt med fjällsemester och vill således att ens barn ska uppleva samma sak. Eller den sociala pressen att om man tillhör en viss samhällsklass så ska man åka skidor och på fjällsemester med alla klassiska attribut inkluderade, det bara är så. Du kan ju för fasen inte bo i Saltis och INTE hävda att du älskar skidåkning liksom. Att man sen mest är stressad under semesterns gång för att man måste leverera en perfekt upplevelse för alla inblandade eller ens knappt gillar skidåkning är underordnat. Sen när man kommer hem måste man i lika sedvanlig ordning hävda att man minsann haft hääääärliga dagar i fjällen fast man mest fryst arslet av sig och stretchat både kreditkortet och hela familjens tålamod till bristningsgränsen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Gym insikt!!! (Tur man inte har fattat det ännu….)
Tillbaka
Topp