Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Gymnasiet för Jib/Newschool/Freestyle (VIG)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spacepope" data-source="post: 611063" data-attributes="member: 49007"><p>trevligt med svar, absolut! dock så var mitt tidigare inlägg inte av det seriösa slaget, tråkigt att du inte märkte detta. självklart förstår jag att VIG inte är dåligt, tvärtom! jag tycker det är bra att det finns olika alternativ i sverige för alla som är skidintresserade. </p><p></p><p>och därför vill jag också informera folk som ska börja gymnasiet om vilket val som är bäst om man gillar att åka skidor. det som är bättre i malung är att vi har en (bra) park, vilket är ganska viktigt enligt min åsikt. vi får också åka 3 dagar med skolan på vintern, och då är det HELA dagar och inte något annat. boendet här i malung är också avsevärt mycket bättre då vi har lägenheter man delar på 2 eller 3 då man i kiruna har ett rum och delar vardagsrum, kök och toalett vad jag förstår. själva programmet i malung (specialutformat handelsprogram) är också lite mer anpassad och ligger närmre skidåkningen än vad rymdteknik gör då det är lätt att få jobb inom skidbranchen efter man har gått ut i malung. </p><p></p><p>sen är det ju lite synd att det inte är riksintag i malung och vissa kommuner kanske inte betalar, det är ju absolut en positiv sak med VIG. och som sagt, väldigt bra initiativ och kul att det blir fler och fler skolor med skidinriktning.</p><p></p><p>tack och bock</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spacepope, post: 611063, member: 49007"] trevligt med svar, absolut! dock så var mitt tidigare inlägg inte av det seriösa slaget, tråkigt att du inte märkte detta. självklart förstår jag att VIG inte är dåligt, tvärtom! jag tycker det är bra att det finns olika alternativ i sverige för alla som är skidintresserade. och därför vill jag också informera folk som ska börja gymnasiet om vilket val som är bäst om man gillar att åka skidor. det som är bättre i malung är att vi har en (bra) park, vilket är ganska viktigt enligt min åsikt. vi får också åka 3 dagar med skolan på vintern, och då är det HELA dagar och inte något annat. boendet här i malung är också avsevärt mycket bättre då vi har lägenheter man delar på 2 eller 3 då man i kiruna har ett rum och delar vardagsrum, kök och toalett vad jag förstår. själva programmet i malung (specialutformat handelsprogram) är också lite mer anpassad och ligger närmre skidåkningen än vad rymdteknik gör då det är lätt att få jobb inom skidbranchen efter man har gått ut i malung. sen är det ju lite synd att det inte är riksintag i malung och vissa kommuner kanske inte betalar, det är ju absolut en positiv sak med VIG. och som sagt, väldigt bra initiativ och kul att det blir fler och fler skolor med skidinriktning. tack och bock [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Gymnasiet för Jib/Newschool/Freestyle (VIG)
Tillbaka
Topp