Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ha med sig skidbag på flyget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 399254" data-attributes="member: 64225"><p>Eftersom jag antar att du inte flyger buisiness class så får du checka in 20 kg plus handbaggaget. Mitt förslag är packa väskan, väg den, se tilll att den är lättare än 20 kg och checka in skiten. Står inget om max dimension på SAS hemsida för europa vad jag kan hitta men vill minnas att det är 2 m. Om det är någon som har åsikter på flygplatsen så upplyser du dem om att du har en väska under 20 kg helt enligt bestämmelserna. </p><p></p><p>Bestämmelserna för att checka in skidor är ju vid tillfällen du checkar in ett baggage UTÖVER din redan incheckade väska. I regel är det billigare betala avgiften för specialbaggage än att betala överviktsavgiften per kilo.</p><p></p><p>Om vi vänder på det hela säg att du skulle åka med samma väska utan skidor i, skulle du då betala för skidfrakt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 399254, member: 64225"] Eftersom jag antar att du inte flyger buisiness class så får du checka in 20 kg plus handbaggaget. Mitt förslag är packa väskan, väg den, se tilll att den är lättare än 20 kg och checka in skiten. Står inget om max dimension på SAS hemsida för europa vad jag kan hitta men vill minnas att det är 2 m. Om det är någon som har åsikter på flygplatsen så upplyser du dem om att du har en väska under 20 kg helt enligt bestämmelserna. Bestämmelserna för att checka in skidor är ju vid tillfällen du checkar in ett baggage UTÖVER din redan incheckade väska. I regel är det billigare betala avgiften för specialbaggage än att betala överviktsavgiften per kilo. Om vi vänder på det hela säg att du skulle åka med samma väska utan skidor i, skulle du då betala för skidfrakt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ha med sig skidbag på flyget?
Tillbaka
Topp