Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ha med sig skidbag på flyget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joengse" data-source="post: 416669" data-attributes="member: 82517"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag har just kommit hem från Serre Chevalier och har flugit med Ryan till Grenoble.</p><p></p><p>Det verkar inte var någon nämnvärd begränsning på vikt på skidorna. 35 kg kan stämma. Jag packade pjäxor i skidfodralet och det vägde en hel del men ingen sa något vid incheckningen.</p><p>Att sampacka skidor och pjäxor var helt onödigt. När man betalt för skidor så kan man ha pjäxorna i en egen väska utan att det kostar något extra. Det bästa är att de inte väger pjäxväskan i.o.m. att den tillhör skidbagaget. Så där kan man pilla i lite grejor om man har svårt att klara 15 kg på incheckat bagage.</p><p></p><p>Sedan stämmer det att man inte får ha slalompjäxor eller hjälm i handbagaget från Grenoble. Från Skavsta verkar de inte ha den regeln.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joengse, post: 416669, member: 82517"] Hej! Jag har just kommit hem från Serre Chevalier och har flugit med Ryan till Grenoble. Det verkar inte var någon nämnvärd begränsning på vikt på skidorna. 35 kg kan stämma. Jag packade pjäxor i skidfodralet och det vägde en hel del men ingen sa något vid incheckningen. Att sampacka skidor och pjäxor var helt onödigt. När man betalt för skidor så kan man ha pjäxorna i en egen väska utan att det kostar något extra. Det bästa är att de inte väger pjäxväskan i.o.m. att den tillhör skidbagaget. Så där kan man pilla i lite grejor om man har svårt att klara 15 kg på incheckat bagage. Sedan stämmer det att man inte får ha slalompjäxor eller hjälm i handbagaget från Grenoble. Från Skavsta verkar de inte ha den regeln. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ha med sig skidbag på flyget?
Tillbaka
Topp