Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ha med sig skidbag på flyget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nosense" data-source="post: 416674" data-attributes="member: 39087"><p>Polaren har Dakines jävla monster till skidfodral. Han packar ner 3 par skidor, pjäxor, hjälm och massa kläder. Går knappt att marklyfta aset till väska sen. Och eftersom fodralet är stort som en surfbräda undrar dom alltid i incheckningen, då man bara får ha ett par skidor med sig. Så se till att någon polare i gänget alltid hyr skidor på plats, då kan man hävda att det minsan är HANS skidor i fodralet oxå. Då brukar man slippa extra avgift.</p><p></p><p>Och Ryanair har rätt sjuka viktbestämmelser på bagaget, kan bli dyrt om man (som jag) hatar pjäxbagar och mosar ner allt i samma väska. (alpin garaget har en jävligt nice egen trunk för en lax föresten) Och man får inte ha handbagage större än en plånbok typ. För det skall passa ner i deras lilla "brevlåda" som hänger vid inchekningen som mått.</p><p></p><p>Men jag har aldrig haft problem med att ha ryggan som handbagage, oavset om jag reser budget med Ryan eller 1:a klass.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nosense, post: 416674, member: 39087"] Polaren har Dakines jävla monster till skidfodral. Han packar ner 3 par skidor, pjäxor, hjälm och massa kläder. Går knappt att marklyfta aset till väska sen. Och eftersom fodralet är stort som en surfbräda undrar dom alltid i incheckningen, då man bara får ha ett par skidor med sig. Så se till att någon polare i gänget alltid hyr skidor på plats, då kan man hävda att det minsan är HANS skidor i fodralet oxå. Då brukar man slippa extra avgift. Och Ryanair har rätt sjuka viktbestämmelser på bagaget, kan bli dyrt om man (som jag) hatar pjäxbagar och mosar ner allt i samma väska. (alpin garaget har en jävligt nice egen trunk för en lax föresten) Och man får inte ha handbagage större än en plånbok typ. För det skall passa ner i deras lilla "brevlåda" som hänger vid inchekningen som mått. Men jag har aldrig haft problem med att ha ryggan som handbagage, oavset om jag reser budget med Ryan eller 1:a klass. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ha med sig skidbag på flyget?
Tillbaka
Topp