Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hafjell eller Kvitfjell?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1332965" data-attributes="member: 146777"><p>Man kan göra det svårt eller enkelt för sig. Ingen kommer kunna svara på om det kommer vara kö vid just den dagen ni är där, oavsedd vart ni åker.</p><p></p><p>Om du tror att Hafjell är bättre, åk dit. Alpinco äger Hafjell, Kvitfjell och Oppdal. Så om det är för mycket folk i Hafjell kan ni lätt ta bilen till Kvitfjell (samma liftkort)</p><p></p><p>Vill ni maxa fallhöjd med röd/blå backe skulle jag åka till Gausta. Men samtidigt har jag aldrig fattat det där med att stirra på fhm. En av mina favo ställen har 250 fhm. Helt grym åkning där. Inga köer, så det gör inget. En annan har 350 fhm och det är inte Stöten. Vi ska spendera en långhelg på ett ställe med knapp 200 fhm (liften, sen kan man gå upp...). Är säkert på att det blir väldigt kul.</p><p></p><p>Om det inte blir som tänkt så kommer det fler möjligheter till långhelg framöver. Då kan ni åka nån annanstans. Svårare än såhär ska det inte vara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1332965, member: 146777"] Man kan göra det svårt eller enkelt för sig. Ingen kommer kunna svara på om det kommer vara kö vid just den dagen ni är där, oavsedd vart ni åker. Om du tror att Hafjell är bättre, åk dit. Alpinco äger Hafjell, Kvitfjell och Oppdal. Så om det är för mycket folk i Hafjell kan ni lätt ta bilen till Kvitfjell (samma liftkort) Vill ni maxa fallhöjd med röd/blå backe skulle jag åka till Gausta. Men samtidigt har jag aldrig fattat det där med att stirra på fhm. En av mina favo ställen har 250 fhm. Helt grym åkning där. Inga köer, så det gör inget. En annan har 350 fhm och det är inte Stöten. Vi ska spendera en långhelg på ett ställe med knapp 200 fhm (liften, sen kan man gå upp...). Är säkert på att det blir väldigt kul. Om det inte blir som tänkt så kommer det fler möjligheter till långhelg framöver. Då kan ni åka nån annanstans. Svårare än såhär ska det inte vara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hafjell eller Kvitfjell?
Tillbaka
Topp