Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Haglöfs Line Pant Men åsikter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1198780" data-attributes="member: 83225"><p>Det är stor skillnad att prova skalbyxor med all utrustning på mot att prova i affär med vanliga kläder. </p><p></p><p>För "vanlig" åkning har jag ett par Sweet Monkeywrench byxor som känns absurt stora när man har dem bara som de är. De släpar i golvet osv. När ryggplattan och pjäxorna är på och primaloften kommer in och skaljackan är där med så är de väldigt sköna och man kan röra sig väldigt bra. </p><p></p><p>För turande osv har jag ett par gamla Norröna Narvik som sitter som ett par vanliga byxor ungefär. De är egentligen alldeles för korta när man har alla andra grejer på men de har sjukt mycket bättre ventilation än Sweet-byxorna. </p><p></p><p>När det kommer till olika lager så är mitt tips att ta det lite lugnt med att köpa på dig för mycket grejer. Om jag ska travestera lite med [USER=59831]@eriC1[/USER] s lista så skulle den se ut ungefär så här för mig</p><p></p><p>"</p><p>- Lägre än minus 15 typ : 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa (funderandes på om man skulle köpa dunshorts men sen glömma bort det)</p><p>- Minus 15 till -10 typ: 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa</p><p>- Nollan till minus 5-10 typ: 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa</p><p>- Varmare än noll : 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa</p><p>- Varmt som fan, samma som ovan med lite av ventilationen öppen "</p><p></p><p>Det allra viktigaste är att ha byxor som sitter uppe bra med hängslen som inte glider ner från axlarna och rejäl ventilation på utsidan av benen. Ju längre du kan dra ventilationen desto bättre. Kort ventilation på insidan av benen är egentligen meningslösa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1198780, member: 83225"] Det är stor skillnad att prova skalbyxor med all utrustning på mot att prova i affär med vanliga kläder. För "vanlig" åkning har jag ett par Sweet Monkeywrench byxor som känns absurt stora när man har dem bara som de är. De släpar i golvet osv. När ryggplattan och pjäxorna är på och primaloften kommer in och skaljackan är där med så är de väldigt sköna och man kan röra sig väldigt bra. För turande osv har jag ett par gamla Norröna Narvik som sitter som ett par vanliga byxor ungefär. De är egentligen alldeles för korta när man har alla andra grejer på men de har sjukt mycket bättre ventilation än Sweet-byxorna. När det kommer till olika lager så är mitt tips att ta det lite lugnt med att köpa på dig för mycket grejer. Om jag ska travestera lite med [USER=59831]@eriC1[/USER] s lista så skulle den se ut ungefär så här för mig " - Lägre än minus 15 typ : 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa (funderandes på om man skulle köpa dunshorts men sen glömma bort det) - Minus 15 till -10 typ: 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa - Nollan till minus 5-10 typ: 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa - Varmare än noll : 200 g merino helkroppsunderställ +skalbyxa - Varmt som fan, samma som ovan med lite av ventilationen öppen " Det allra viktigaste är att ha byxor som sitter uppe bra med hängslen som inte glider ner från axlarna och rejäl ventilation på utsidan av benen. Ju längre du kan dra ventilationen desto bättre. Kort ventilation på insidan av benen är egentligen meningslösa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Haglöfs Line Pant Men åsikter
Tillbaka
Topp