Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Haglunds häl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arraksboll" data-source="post: 1329532" data-attributes="member: 35546"><p>Jag har problemet sedan 15-20 år tillbaka, och graden av problem i olika pjäxor har varierat men jag tar numera hänsyn till hälen från start och har nu haft flera par pjäxor som funkat helt problemfritt. Här är mina enkla tips:</p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Jag skulle inte gå upp i storlek, det får för många negativa konsekvenser. Adressera istället det problematiska området specifikt genom att skapa mer utrymme för knölen. </li> <li data-xf-list-type="ul">Klassiska race-liknande pjäxor i tjock plast gör det enkelt, genom att man kan fräsa bort plasten. </li> <li data-xf-list-type="ul">Lättviktiga pjäxor i tunn plast måste värmas och tryckas.</li> <li data-xf-list-type="ul">Gå-mekanismer är ofta ett hinder då de kommer i vägen, så att man inte kan trycka önskad grad i önskat område. T.ex. Atomic Hawx XTD kan vara problematiska.</li> <li data-xf-list-type="ul">Sprut-innerskor har funkat kanonbra, då de fyller ut fint runt vristen och fixerar foten. Med Atomics fullfoam-innersko funkar mina Atomic Hawx Prime XTD kanon, klart värt att offra lite rörlighet. </li> <li data-xf-list-type="ul">Jag gissar att Zipfit ger bättre möjlighet att kompensera för Haglunds än Intuition, men det förutsätter att du verkligen kan få in kork på rätt ställen så att knölen avlastas. Och utifrån vad jag minns om utformningen av fickorna för korken i Zipfit så är jag inte 100% säker.</li> </ul><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arraksboll, post: 1329532, member: 35546"] Jag har problemet sedan 15-20 år tillbaka, och graden av problem i olika pjäxor har varierat men jag tar numera hänsyn till hälen från start och har nu haft flera par pjäxor som funkat helt problemfritt. Här är mina enkla tips: [LIST] [*]Jag skulle inte gå upp i storlek, det får för många negativa konsekvenser. Adressera istället det problematiska området specifikt genom att skapa mer utrymme för knölen. [*]Klassiska race-liknande pjäxor i tjock plast gör det enkelt, genom att man kan fräsa bort plasten. [*]Lättviktiga pjäxor i tunn plast måste värmas och tryckas. [*]Gå-mekanismer är ofta ett hinder då de kommer i vägen, så att man inte kan trycka önskad grad i önskat område. T.ex. Atomic Hawx XTD kan vara problematiska. [*]Sprut-innerskor har funkat kanonbra, då de fyller ut fint runt vristen och fixerar foten. Med Atomics fullfoam-innersko funkar mina Atomic Hawx Prime XTD kanon, klart värt att offra lite rörlighet. [*]Jag gissar att Zipfit ger bättre möjlighet att kompensera för Haglunds än Intuition, men det förutsätter att du verkligen kan få in kork på rätt ställen så att knölen avlastas. Och utifrån vad jag minns om utformningen av fickorna för korken i Zipfit så är jag inte 100% säker. [/LIST] /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Haglunds häl
Tillbaka
Topp