Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hakuba eller Hokkaido?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1080092" data-attributes="member: 83225"><p>Har också testat båda. Det ska dock sägas att vårt besök i Hakuba var nu i vintras. Hakuba är ju betydligt brantare och mer alpin terräng, det kommer man inte ifrån. När det var som förra året ska också sägas att det var överjävligt med all sly som inte tryckts ner av de första rejäla snöstormarna. Så även när det till slut kom snö var det skitjobbigt att åka för det stack upp sly överallt, som gärna drar iväg skidorna åt olika håll. </p><p></p><p>När vi åker till Japan nästa gång är jag helt övertygad om att det blir Hokkaido. Jag kan ta att det är rätt flackt. Jag åker ju inte till Japan för brantåkningens skull utan för pudrets och då vill jag säkerställa så långt det är möjligt att jag får puder. </p><p></p><p>När det gäller Rusutsu så är det ju en grym plats och jag har haft en helt sjuk dag där (tom dagar efter senaste snöfall) men det är ju en rätt liten anläggning och den är flack på riktigt. Risken att man tröttnar fort är alltså rätt stor. Niseko är ju ändå en trevlig by med restauranger, barer osv så vill man ha något utöver skidåkningen känns det som att det är där man ska hålla sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1080092, member: 83225"] Har också testat båda. Det ska dock sägas att vårt besök i Hakuba var nu i vintras. Hakuba är ju betydligt brantare och mer alpin terräng, det kommer man inte ifrån. När det var som förra året ska också sägas att det var överjävligt med all sly som inte tryckts ner av de första rejäla snöstormarna. Så även när det till slut kom snö var det skitjobbigt att åka för det stack upp sly överallt, som gärna drar iväg skidorna åt olika håll. När vi åker till Japan nästa gång är jag helt övertygad om att det blir Hokkaido. Jag kan ta att det är rätt flackt. Jag åker ju inte till Japan för brantåkningens skull utan för pudrets och då vill jag säkerställa så långt det är möjligt att jag får puder. När det gäller Rusutsu så är det ju en grym plats och jag har haft en helt sjuk dag där (tom dagar efter senaste snöfall) men det är ju en rätt liten anläggning och den är flack på riktigt. Risken att man tröttnar fort är alltså rätt stor. Niseko är ju ändå en trevlig by med restauranger, barer osv så vill man ha något utöver skidåkningen känns det som att det är där man ska hålla sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hakuba eller Hokkaido?
Tillbaka
Topp