Hakuba Matata!

faersking

Medlem
Hakuba Matata!
Heje

I slutet av månaden så ska jag styra kosan mot Hakuba och förhoppningsvis få fylla mitt korkade fejs med fluffig snö. Jag har aldrig varit i Japan och är löjligt pepp. Vi ska bo på nån skön lodge som ligger mellan Happo-One och Hakuba 47. Min undran är vilka skidorter man ska satsa på om vill komma åt lättillgänglig offpist och skogsåkning? Tyvärr så kommer inte min partner ha utrustning för att kunna tura. Är det lätt att hyra feta lagg med turbindningar och hudar där?

När jag sökt runt så verkar det vara Hakuba Cortina som är svaret, är det något som forumet står bakom?

Tack!

Hakuba Matata!
Dock ska ju tilläggas att Cortina lär vara där flest jagar pudret och också det som ligger längst in så att säga. Personligen tycker jag nog att Tsugaike hade mest lättillgänglig skog

Hakuba Matata!
faersking sa:
Heje

I slutet av månaden så ska jag styra kosan mot Hakuba och förhoppningsvis få fylla mitt korkade fejs med fluffig snö. Jag har aldrig varit i Japan och är löjligt pepp. Vi ska bo på nån skön lodge som ligger mellan Happo-One och Hakuba 47. Min undran är vilka skidorter man ska satsa på om vill komma åt lättillgänglig offpist och skogsåkning? Tyvärr så kommer inte min partner ha utrustning för att kunna tura. Är det lätt att hyra feta lagg med turbindningar och hudar där?

När jag sökt runt så verkar det vara Hakuba Cortina som är svaret, är det något som forumet står bakom?

Tack!
När dyker ni upp? Sitter just ni i Hakuba och njuter av snöfallet utanför fönstret. Vilken lodge bor ni på? Vilka skidorter ni ska satsa på handlar allt om hur snön fallit, hur det blåst, vad det finns för bas etc etc. Om 3 veckor kan läget se väldigt annorlunda från idag. Min rekommendation är att testa det mesta själva och få en uppfattning! Cortina kan vara bra, men beror som sagt på hur det ser ut.

Angående hyrdelen har jag ingen aning. Gällande turning är det svårt att säga. Beroende på hur snöläget ser ut då så kan det vara olika. Kan ju vara skitlager som ligger så man ändå inte vill tura, happo har en del rätt sketchy terräng man vill undvika att hamna i så gäller ju också att ni i så fall snackar runt och vet var ni ska etc etc.

Lycka till, rekommenderar att ni tar en vända i Tokyo före eller efter resan, bra skit!

Hakuba Matata!
Tjena!

Vi är i hakuba typ 22-28/1 och sen kör vi några dagar i tokyo. Ska bo på powder lodge hos Nick, som verkar ha hyfsad koll på området.

Jo, jag har läst att det finns några schyssta åk som slutar med stup. Vilket stuuuuuuuup? Men vissa tips verkar vara att om man bara knatar en kort stund så når man lätt orörd terräng.

Hakuba Matata!
faersking sa:
Tjena!

Vi är i hakuba typ 22-28/1 och sen kör vi några dagar i tokyo. Ska bo på powder lodge hos Nick, som verkar ha hyfsad koll på området.

Jo, jag har läst att det finns några schyssta åk som slutar med stup. Vilket stuuuuuuuup? Men vissa tips verkar vara att om man bara knatar en kort stund så når man lätt orörd terräng.
Jaha, men då ses vi när du dyker upp då, bor nämligen på powder lodge!
Finns rätt många stup på både nord och sydsidan men som sagt, tura är ev. kanske inte på kartan ändå. Långtidsprognosen pekar mot mer snö nästa vecka så det är väl bara att vänta och se. Finns kartor att köpa i stan, kan snacka mer om det när du dyker upp!

Tillbaka
Topp