Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hål i belaget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredd" data-source="post: 525032" data-attributes="member: 10485"><p>Ja, låter bäst att lämna in dem. Har inte slipat dem på många åkdagar så det låter som en bra idé. Så gamla är skidorna att de är redo att kasseras (Fischer twintip för runt 3 500 sek köpta -03). Det är ju ett rätt djupt jack. Jag har haft många stenrepor i mina dagar men denna tar priset, repan går igenom belaget och in i "kärnan". Detta var heller ingen stenrepa utan jag åkte lössnö bredvid en pist (ca 2 m från pisten) när det hög till och jag for på huvudet. När jag sedan skulle upp och kolla på "stenen" visade det sig vara ett reglage på ett avlopps/snökanons-rör ur vilken en mutter (bl a) stack upp. Har åkt överallt i och runt den pisten men aldrig lagt märke till det där reglaget så jag blev väldigt snopen. Åkegenskaperna har tydligt förändrats (vilket jag heller aldrig märkt av förr) så skidorna måste repareras eller kasseras. Kanske läge att lämna dem till en riktig reparatör helt enkelt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredd, post: 525032, member: 10485"] Ja, låter bäst att lämna in dem. Har inte slipat dem på många åkdagar så det låter som en bra idé. Så gamla är skidorna att de är redo att kasseras (Fischer twintip för runt 3 500 sek köpta -03). Det är ju ett rätt djupt jack. Jag har haft många stenrepor i mina dagar men denna tar priset, repan går igenom belaget och in i "kärnan". Detta var heller ingen stenrepa utan jag åkte lössnö bredvid en pist (ca 2 m från pisten) när det hög till och jag for på huvudet. När jag sedan skulle upp och kolla på "stenen" visade det sig vara ett reglage på ett avlopps/snökanons-rör ur vilken en mutter (bl a) stack upp. Har åkt överallt i och runt den pisten men aldrig lagt märke till det där reglaget så jag blev väldigt snopen. Åkegenskaperna har tydligt förändrats (vilket jag heller aldrig märkt av förr) så skidorna måste repareras eller kasseras. Kanske läge att lämna dem till en riktig reparatör helt enkelt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hål i belaget
Tillbaka
Topp