Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hållbara bindningar jämtemot höga dintal.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 472940" data-attributes="member: 46762"><p>FKS-12:an var väl inte helt i metall? </p><p></p><p>Jag tror att du behöver gå upp till 14-dinare för att hitta kvalité, och om du kör dem på 7-8 tycker jag det är fullt förståerligt att köpa 14-dinare för att det är bättre kvalité! </p><p></p><p>Sen kanske du skall ta in i beräkning att chans finns att du kanske skruvar upp bindningen vartefter säsongen lider, och med t.ex. Jester kommer du troligtvis behålla dem flera år.</p><p></p><p>Jag rekommenderar en 14-dinare, förslagsvis Salomons nya STH14 Driver (som Jarle skriver, bättre konstruktion än vanliga STH14) eller ett par Jesters. Axial2- bindningarna är bra, men jag tycker Salomon är mindre krångel. Axial2 är inte direkt något som man tar med sig från skida till skida... </p><p></p><p>Ang. Jester vs. Griffon så röstar jag helt klart på Jester, just för att du köper kvalité. Det är stor skillnad, titta på bilder så ser du att det är stora detaljskillnader (ännu tydligare på Duke/Baron!)... Jestern börjar på 6, och du kommer ha dem på 8, kanske 9 efter ett tag. Jestern är helt enkelt ett vettigare val än Griffon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 472940, member: 46762"] FKS-12:an var väl inte helt i metall? Jag tror att du behöver gå upp till 14-dinare för att hitta kvalité, och om du kör dem på 7-8 tycker jag det är fullt förståerligt att köpa 14-dinare för att det är bättre kvalité! Sen kanske du skall ta in i beräkning att chans finns att du kanske skruvar upp bindningen vartefter säsongen lider, och med t.ex. Jester kommer du troligtvis behålla dem flera år. Jag rekommenderar en 14-dinare, förslagsvis Salomons nya STH14 Driver (som Jarle skriver, bättre konstruktion än vanliga STH14) eller ett par Jesters. Axial2- bindningarna är bra, men jag tycker Salomon är mindre krångel. Axial2 är inte direkt något som man tar med sig från skida till skida... Ang. Jester vs. Griffon så röstar jag helt klart på Jester, just för att du köper kvalité. Det är stor skillnad, titta på bilder så ser du att det är stora detaljskillnader (ännu tydligare på Duke/Baron!)... Jestern börjar på 6, och du kommer ha dem på 8, kanske 9 efter ett tag. Jestern är helt enkelt ett vettigare val än Griffon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hållbara bindningar jämtemot höga dintal.
Tillbaka
Topp