Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hållbara bindningar jämtemot höga dintal.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 474508" data-attributes="member: 46762"><p>Det skall ju vara samma värde, men STH16 biter fast i pjäxan lite längre än Axial2, så det kanske kan vara vettigt att börja på 10, inte så mycket högre. Överlag så tycker jag att STH16 är så mycket bättre än Axial2, mycket bättre kvalité och mina Axial2 var inte pigga mot slutet, mycket glapp och skavanker...</p><p></p><p></p><p>Tänk på att inte åka defensivt, och när du kasar dig runt och rör dig långsamt, var på din vakt, för det är då bindningarna inte löser! Jag hoppade nedför en bäckravin en gång och skulle droppa mig förbi en ganska stor sten. Det blev plattlandning med dålig balans och jag hamnade långt fram och kände hur baksidan av knät sträcktes ut. Med mer fart hade det jag lossnat, men nu satt jag fast och knät hade tur...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 474508, member: 46762"] Det skall ju vara samma värde, men STH16 biter fast i pjäxan lite längre än Axial2, så det kanske kan vara vettigt att börja på 10, inte så mycket högre. Överlag så tycker jag att STH16 är så mycket bättre än Axial2, mycket bättre kvalité och mina Axial2 var inte pigga mot slutet, mycket glapp och skavanker... Tänk på att inte åka defensivt, och när du kasar dig runt och rör dig långsamt, var på din vakt, för det är då bindningarna inte löser! Jag hoppade nedför en bäckravin en gång och skulle droppa mig förbi en ganska stor sten. Det blev plattlandning med dålig balans och jag hamnade långt fram och kände hur baksidan av knät sträcktes ut. Med mer fart hade det jag lossnat, men nu satt jag fast och knät hade tur... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
hållbara bindningar jämtemot höga dintal.
Tillbaka
Topp