Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Håller Flow-bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jibbmaister" data-source="post: 59976" data-attributes="member: 36694"><p>jag har haft ett par flowbindningar, årsmodell ca 2000.</p><p>dom var inte deras värstingmodell och inte deras sämsta, men i övre halvan iallafall. </p><p></p><p>jag körde på dom en säsong och dom höll skitbra, så att dom går sönder behöver du inte oroa dig så mkt för. </p><p></p><p>men jag upplevde lite andra nackdelar, som gjorde att jag sålde dom och köpte mig pumpbindningar. </p><p>T.ex att flowbindningar inte ger lika bra stöd för själva foten iochmed att det bara är en kappa som ligger över skon och hindrar enbart skon ifrån att komma någonvart, men foten är inte hindrad från att glappa. Pumpbindningar håller inte bara fast skon, utan även foten också. Därför så kan det ge upphov till att man får ont i fötterna, speciellt hälarna. Det upplevde jag ett par gånger.</p><p></p><p>Men om du prioriterar att komma i och ur bindningarna på 3 sekunder istälet för 6 sek så är det ett bra val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jibbmaister, post: 59976, member: 36694"] jag har haft ett par flowbindningar, årsmodell ca 2000. dom var inte deras värstingmodell och inte deras sämsta, men i övre halvan iallafall. jag körde på dom en säsong och dom höll skitbra, så att dom går sönder behöver du inte oroa dig så mkt för. men jag upplevde lite andra nackdelar, som gjorde att jag sålde dom och köpte mig pumpbindningar. T.ex att flowbindningar inte ger lika bra stöd för själva foten iochmed att det bara är en kappa som ligger över skon och hindrar enbart skon ifrån att komma någonvart, men foten är inte hindrad från att glappa. Pumpbindningar håller inte bara fast skon, utan även foten också. Därför så kan det ge upphov till att man får ont i fötterna, speciellt hälarna. Det upplevde jag ett par gånger. Men om du prioriterar att komma i och ur bindningarna på 3 sekunder istälet för 6 sek så är det ett bra val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Håller Flow-bindningar?
Tillbaka
Topp