Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Håller Flow-bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jibbmaister" data-source="post: 59978" data-attributes="member: 36694"><p>men jag fick iallafall ont i fötterna, (se beskrivning om varför ovan) </p><p>och det är ett erkänt problem som många flowåkare upplever. </p><p></p><p>Men om man åker i fina släta backar, eller offpist i en meter puder, utan allmänt stök, och gillar att komma i bindningen jättefort, då är flowbindningar rent suveräna. </p><p></p><p>men om det börjar skumpa när man svänger, eller om man tar ett skarpt skär för att räta upp en krokig landning, blir det värre</p><p></p><p>eller det värsta med flowbindningar är när man kommer i ett tåskär, och råkar köra över en puckel i en uppkörd backe, och då tar ett litet "baklänges skutt" och landar i tåskäret (alla snowboardåkare har säkert upplevt det någon gång)</p><p>DÅ kan jag säga att det gör ont i hälen, då den inte har tillräckligt med stadga uppåt. Skon kommer ingen vart men det gör foten. </p><p></p><p>Därför passar inte flowbindningar till all sorts åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jibbmaister, post: 59978, member: 36694"] men jag fick iallafall ont i fötterna, (se beskrivning om varför ovan) och det är ett erkänt problem som många flowåkare upplever. Men om man åker i fina släta backar, eller offpist i en meter puder, utan allmänt stök, och gillar att komma i bindningen jättefort, då är flowbindningar rent suveräna. men om det börjar skumpa när man svänger, eller om man tar ett skarpt skär för att räta upp en krokig landning, blir det värre eller det värsta med flowbindningar är när man kommer i ett tåskär, och råkar köra över en puckel i en uppkörd backe, och då tar ett litet "baklänges skutt" och landar i tåskäret (alla snowboardåkare har säkert upplevt det någon gång) DÅ kan jag säga att det gör ont i hälen, då den inte har tillräckligt med stadga uppåt. Skon kommer ingen vart men det gör foten. Därför passar inte flowbindningar till all sorts åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Håller Flow-bindningar?
Tillbaka
Topp