Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Håller Skistar på att sumpa Åre på samma sätt som GM kraschade Saab?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bjerveland" data-source="post: 1147754" data-attributes="member: 120255"><p>Riktigt bra inlägg haha, älskar jämförelsen!</p><p></p><p>Men skulle vilja nyansera debatten lite här på Freeride. Ser hela tiden nya trådar där folk gnäller på att liftsystemet i Åre bara blir sämre och sämre etc. Men tycker aldrig att det är någon som nämner att de faktiskt byggt tre nya sittliftar: Sadelexpressen, Fjällgårdsexpressen och Tegeliften. Personligen så tycker jag att dessa liftar gjorde ett enormt lyft för Åre, några sköna breda pister men framförallt att de sprider ut folk över systemet och avlastar VM6/VM8. Vilket har lett till färre folk i pisterna och mindre kö. Min poäng är att totalt sett så måste väl ändå lift kapaciteten ha ökat de senaste 5-10 åren? Är kanske inte direkt några liftar som vi entusiaster som hänger på Freeride jublar över, men om vi tänker på majoriteten av Skistars gäster - alltså ”Volvo V70, hyrskidor, en vecka om året gästerna”. Så tror jag garanterat att de får en bättre upplevelse idag, jämfört med 5-10 år sedan.</p><p></p><p>Sen är de klart att man saknar Tusenmetersliften under våren, sjukt trist att den är borta! Generellt borde dem definitivt göra mer av åkningen på högzon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bjerveland, post: 1147754, member: 120255"] Riktigt bra inlägg haha, älskar jämförelsen! Men skulle vilja nyansera debatten lite här på Freeride. Ser hela tiden nya trådar där folk gnäller på att liftsystemet i Åre bara blir sämre och sämre etc. Men tycker aldrig att det är någon som nämner att de faktiskt byggt tre nya sittliftar: Sadelexpressen, Fjällgårdsexpressen och Tegeliften. Personligen så tycker jag att dessa liftar gjorde ett enormt lyft för Åre, några sköna breda pister men framförallt att de sprider ut folk över systemet och avlastar VM6/VM8. Vilket har lett till färre folk i pisterna och mindre kö. Min poäng är att totalt sett så måste väl ändå lift kapaciteten ha ökat de senaste 5-10 åren? Är kanske inte direkt några liftar som vi entusiaster som hänger på Freeride jublar över, men om vi tänker på majoriteten av Skistars gäster - alltså ”Volvo V70, hyrskidor, en vecka om året gästerna”. Så tror jag garanterat att de får en bättre upplevelse idag, jämfört med 5-10 år sedan. Sen är de klart att man saknar Tusenmetersliften under våren, sjukt trist att den är borta! Generellt borde dem definitivt göra mer av åkningen på högzon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Håller Skistar på att sumpa Åre på samma sätt som GM kraschade Saab?
Tillbaka
Topp