Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doug" data-source="post: 55900" data-attributes="member: 36321"><p>Jag tycker att det bästa är att åka till nån skidort i sverige och gå till skidshoppen el. liknande, och låna skidor... låtsas vara en potentiell kund, så är det inga problem att få testa lite olika skidor. Carving? JA Lika långa som de skidorna som du åkte på för 7 år sedan? Nej, kortare. Om det nu är korta svängar du gillar, så ska du nog testa skidor som är runt 150-155, men dessa kan bli lite instabila i högre fart. Jag skulle nog satsa på en skida runt 160. Med tanke på din vikt, så ska du satsa på ett par skidor som inte är alltför hårda, men detta beror ju lite på åkstil också. </p><p>Testa! </p><p>Det är det enda kvalificerade rådet jag kan ge dig.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doug, post: 55900, member: 36321"] Jag tycker att det bästa är att åka till nån skidort i sverige och gå till skidshoppen el. liknande, och låna skidor... låtsas vara en potentiell kund, så är det inga problem att få testa lite olika skidor. Carving? JA Lika långa som de skidorna som du åkte på för 7 år sedan? Nej, kortare. Om det nu är korta svängar du gillar, så ska du nog testa skidor som är runt 150-155, men dessa kan bli lite instabila i högre fart. Jag skulle nog satsa på en skida runt 160. Med tanke på din vikt, så ska du satsa på ett par skidor som inte är alltför hårda, men detta beror ju lite på åkstil också. Testa! Det är det enda kvalificerade rådet jag kan ge dig. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hälp
Tillbaka
Topp