Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Halvsäsong Les Deux Alpes 2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GALSAC" data-source="post: 1066670" data-attributes="member: 103064"><p>Jag skulle avråda att åka till Deux Alps då skidåkningen är enormt tråkig. Variationen är lika med noll och möjligheter till bra off pist är begränsat. Enda positiva med Deux Alps är förbindelsen till La Grave. Kommer det bra dump är La Grave en höjdare, kanske något av det bästa i Alperna. Är det däremot halvdant med snö vill du inte åka till La Grave då allt redan är uppkört sedan länge.</p><p></p><p>Av alla orter jag besökt i Alperna och Dolomiterna är Les Deux Alps det optimala lågvattenmärket. </p><p></p><p>Ska ni ändå bege er till Alperna finns det bra många andra orter som erbjuder fantastisk skidåkning. </p><p>Frankrike har grymma berg, såsom Val Thorens, Val Disere, Serre Chevalier, Chamonix mfl. </p><p>Österiker har minst lika många att erbjuda om inte mer, för att inte tala om Schweiz. </p><p></p><p>Ett stalltips och i all välmening. Sök er till något bättre, ni kommer inte att bli besvikna. </p><p></p><p>G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GALSAC, post: 1066670, member: 103064"] Jag skulle avråda att åka till Deux Alps då skidåkningen är enormt tråkig. Variationen är lika med noll och möjligheter till bra off pist är begränsat. Enda positiva med Deux Alps är förbindelsen till La Grave. Kommer det bra dump är La Grave en höjdare, kanske något av det bästa i Alperna. Är det däremot halvdant med snö vill du inte åka till La Grave då allt redan är uppkört sedan länge. Av alla orter jag besökt i Alperna och Dolomiterna är Les Deux Alps det optimala lågvattenmärket. Ska ni ändå bege er till Alperna finns det bra många andra orter som erbjuder fantastisk skidåkning. Frankrike har grymma berg, såsom Val Thorens, Val Disere, Serre Chevalier, Chamonix mfl. Österiker har minst lika många att erbjuda om inte mer, för att inte tala om Schweiz. Ett stalltips och i all välmening. Sök er till något bättre, ni kommer inte att bli besvikna. G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Halvsäsong Les Deux Alpes 2016
Tillbaka
Topp