Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hammarbybacken - skäms!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Storsnasen" data-source="post: 624917" data-attributes="member: 43093"><p>Nu får det fan räcka! I morse var jag och skulle hoppa i "parken" i Hammarbybacken. Kom vid öppningsdags och märker att hoppet inte har någon kick. Pistmaskinen är i alla fall där och håller på. Jag frågar en anställd som står och halvsover i backen när hoppet blir klart - han svarar "om en halvtimme ungefär". Det låter väl okej. Efter trekvart har pistmaskinen lassat upp en hög bumlingar på hoppet och åkt ned på fikapaus. Ingen gör något i parken. Nere vid lifthuset står två anställda och halvsover. Jag frågar vad som händer - en kille svarar "nu ska dom upp och shapa hoppet med spadar". Jag vet att det ligger en hög hårda bumlingar på hoppet och det kommer ta minst trekvart till innan hoppet är klart. Jag vet också att hoppet kan bli hur som helst, för ingen kommer bry sig om att testhoppa och kicken kommer att vara för "fjungig" eftersom den är handgjord. Jag åker hem.</p><p></p><p>Jag har åkt där till och från i fem år. Nu var det här bara det senaste exemplet på flera hur jävla sämst Hammarbybacken är på att sköta en park. I Stockholm finns hur mycket jibbers som helst som längtar efter en bra park i stan. Vad gör SkiStar för att möta denna kundkrets? Jo, slänger upp ETT sunkhopp, som halva tiden inte går att hoppa på. Det finns hundra andra fel med Hammarbybacken och deras park, här nämns lösnigar på några av dem. ANSTÄLLDA PÅ HAMMARBYBACKEN: LÄS!!!</p><p></p><p>Antingen, ta bort info om att ni har en park på hemsidan, eller...</p><p></p><p>LÖSNINGAR: Minst två hopp i rad (INTE BREDVID VARANDRA). Shapa parken när backen är stängd (INTE NÄR DEN ÄR ÖPPEN). Lägg parken avsides (INTE MITT DÄR ALLA ANDRA ÅKER). Fixa ordentliga kickar (INTE SOM SER UT SOM HEMMAGJORDA BMX-HOPP). Fixa ordentliga landningar (INTE SOM SER UT SOM URGRÖPTA SLÄNTAR). Sluta lägg upp snöhögar här och var och tro att det är "hopp" (BYGG RIKTIGA BIG JUMPS).</p><p></p><p>Någon kan ju exempelvis åka till Kungsberget och titta hur man gör. Jag kan betala. Det är det fan värt för att få en bra park i Stockholm. Året är 2010 - jibbing kräver kvalitetsparker!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Storsnasen, post: 624917, member: 43093"] Nu får det fan räcka! I morse var jag och skulle hoppa i "parken" i Hammarbybacken. Kom vid öppningsdags och märker att hoppet inte har någon kick. Pistmaskinen är i alla fall där och håller på. Jag frågar en anställd som står och halvsover i backen när hoppet blir klart - han svarar "om en halvtimme ungefär". Det låter väl okej. Efter trekvart har pistmaskinen lassat upp en hög bumlingar på hoppet och åkt ned på fikapaus. Ingen gör något i parken. Nere vid lifthuset står två anställda och halvsover. Jag frågar vad som händer - en kille svarar "nu ska dom upp och shapa hoppet med spadar". Jag vet att det ligger en hög hårda bumlingar på hoppet och det kommer ta minst trekvart till innan hoppet är klart. Jag vet också att hoppet kan bli hur som helst, för ingen kommer bry sig om att testhoppa och kicken kommer att vara för "fjungig" eftersom den är handgjord. Jag åker hem. Jag har åkt där till och från i fem år. Nu var det här bara det senaste exemplet på flera hur jävla sämst Hammarbybacken är på att sköta en park. I Stockholm finns hur mycket jibbers som helst som längtar efter en bra park i stan. Vad gör SkiStar för att möta denna kundkrets? Jo, slänger upp ETT sunkhopp, som halva tiden inte går att hoppa på. Det finns hundra andra fel med Hammarbybacken och deras park, här nämns lösnigar på några av dem. ANSTÄLLDA PÅ HAMMARBYBACKEN: LÄS!!! Antingen, ta bort info om att ni har en park på hemsidan, eller... LÖSNINGAR: Minst två hopp i rad (INTE BREDVID VARANDRA). Shapa parken när backen är stängd (INTE NÄR DEN ÄR ÖPPEN). Lägg parken avsides (INTE MITT DÄR ALLA ANDRA ÅKER). Fixa ordentliga kickar (INTE SOM SER UT SOM HEMMAGJORDA BMX-HOPP). Fixa ordentliga landningar (INTE SOM SER UT SOM URGRÖPTA SLÄNTAR). Sluta lägg upp snöhögar här och var och tro att det är "hopp" (BYGG RIKTIGA BIG JUMPS). Någon kan ju exempelvis åka till Kungsberget och titta hur man gör. Jag kan betala. Det är det fan värt för att få en bra park i Stockholm. Året är 2010 - jibbing kräver kvalitetsparker! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hammarbybacken - skäms!
Tillbaka
Topp