Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Handhavande bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1328578" data-attributes="member: 101904"><p>Det stämmer, tån ska åkas olåst (fjädrarna håller ju ändå fast piggarna). Det funkar bra, se till att få bort snö/is från hålen i pjäxan samt under pjäxan mot tådelen. Is i hålen och snö under pjäxan kan göra att tådelen inte knäpper igen helt och den släpper. Jag brukar klicka i tådelen och gunga skidan några gånger upp och ner innan jag klickar i hälen.</p><p></p><p>Låser gör man när går med bindningen. Vissa som kör hårt låser även när de åker iom att de hellre drar sönder knän/ben vid en krash än att riskera tappa skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1328578, member: 101904"] Det stämmer, tån ska åkas olåst (fjädrarna håller ju ändå fast piggarna). Det funkar bra, se till att få bort snö/is från hålen i pjäxan samt under pjäxan mot tådelen. Is i hålen och snö under pjäxan kan göra att tådelen inte knäpper igen helt och den släpper. Jag brukar klicka i tådelen och gunga skidan några gånger upp och ner innan jag klickar i hälen. Låser gör man när går med bindningen. Vissa som kör hårt låser även när de åker iom att de hellre drar sönder knän/ben vid en krash än att riskera tappa skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Handhavande bindningar
Tillbaka
Topp