Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Handledsskydd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrBlue" data-source="post: 16961" data-attributes="member: 21398"><p>En doktorsavhandling skämtar man ju inte bort (vore kul att läsa den förresten, var finns den publicerad?) men som "vanlig" doktor på golvet har jag sett väldigt många brädåkare med bruten handled. INGEN av dem hade handledsskydd... Sedan har jag träffat ett par som hade skydd och kom in för att de hade ont i handleden efter fall men där det inte visade sig vara någon skelettskada. Aldrig har jag sett något av dessa omtalade fall där handledsskyddet gett en svårare fraktur. Rent empiriska iakttagelser från min sida förstås, och slumpen gör väl sitt. Själv kör jag i alla fall MED handledsskydd. Och om jag nyligen hade haft en fraktur hade jag nog varit ännu mer benägen att göra det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrBlue, post: 16961, member: 21398"] En doktorsavhandling skämtar man ju inte bort (vore kul att läsa den förresten, var finns den publicerad?) men som "vanlig" doktor på golvet har jag sett väldigt många brädåkare med bruten handled. INGEN av dem hade handledsskydd... Sedan har jag träffat ett par som hade skydd och kom in för att de hade ont i handleden efter fall men där det inte visade sig vara någon skelettskada. Aldrig har jag sett något av dessa omtalade fall där handledsskyddet gett en svårare fraktur. Rent empiriska iakttagelser från min sida förstås, och slumpen gör väl sitt. Själv kör jag i alla fall MED handledsskydd. Och om jag nyligen hade haft en fraktur hade jag nog varit ännu mer benägen att göra det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Handledsskydd
Tillbaka
Topp