Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Handskar - skinn eller gore-tex/kevlar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 855182" data-attributes="member: 32948"><p>Själv kör jag bara skinn och undviker gore-tex + syntet. (skinn + goretex finns ju också i en variant av hestras heli pro GTX XCR)</p><p>Om man klättrar och handskarna utsätts mycket för klippor hade jag nog gått på nån kevlarhistoria. Här nöts lädret fort nämligen. </p><p></p><p>Det viktgaste för en handske IMO är en avtagbar liner. Torkar snabbare, tvättbar, utbytbar. Den ska helst vara av ull. Ull är ett helt otroligt överlägset materal i handskar. Luktar inte, värmer när det är blött, suger upp otroliga mängder vatten, andas jättebra. </p><p></p><p>Själv svettas jag rätt mkt om händerna, och känner inte att ett membran hänger med, därför har jag skippat den idén helt. Jag kör helt uteslutande på hestras modeller med army leather. Min absoluta favorit är Kaj och sverres modell, jag tycker den är helt outstanding på alla punkter. </p><p></p><p>Har haft ett par heli pro hanskar sedan 2004, ungefär 2-300 användningsdagar. Ser ut som själve fan, men de håller än. Men då har jag också sprungit runt lite med dem på stan. (Jag hade även med dem på teatern, och den lite bättre restaurangen... men jag använde i alla fall servetten rätt!) </p><p>Vid våråkning får man fetta in dem rikligt så vattnet pärlar sig och rinner av, men visst blir de blöta så småning om. Jag har alltid 2 par med mig ut och byter vid lunch om det behövs. Varvar med en fleecehandske i windstopper om det är riktigt varmt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 855182, member: 32948"] Själv kör jag bara skinn och undviker gore-tex + syntet. (skinn + goretex finns ju också i en variant av hestras heli pro GTX XCR) Om man klättrar och handskarna utsätts mycket för klippor hade jag nog gått på nån kevlarhistoria. Här nöts lädret fort nämligen. Det viktgaste för en handske IMO är en avtagbar liner. Torkar snabbare, tvättbar, utbytbar. Den ska helst vara av ull. Ull är ett helt otroligt överlägset materal i handskar. Luktar inte, värmer när det är blött, suger upp otroliga mängder vatten, andas jättebra. Själv svettas jag rätt mkt om händerna, och känner inte att ett membran hänger med, därför har jag skippat den idén helt. Jag kör helt uteslutande på hestras modeller med army leather. Min absoluta favorit är Kaj och sverres modell, jag tycker den är helt outstanding på alla punkter. Har haft ett par heli pro hanskar sedan 2004, ungefär 2-300 användningsdagar. Ser ut som själve fan, men de håller än. Men då har jag också sprungit runt lite med dem på stan. (Jag hade även med dem på teatern, och den lite bättre restaurangen... men jag använde i alla fall servetten rätt!) Vid våråkning får man fetta in dem rikligt så vattnet pärlar sig och rinner av, men visst blir de blöta så småning om. Jag har alltid 2 par med mig ut och byter vid lunch om det behövs. Varvar med en fleecehandske i windstopper om det är riktigt varmt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Handskar - skinn eller gore-tex/kevlar?
Tillbaka
Topp