Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Handskar - skinn eller gore-tex/kevlar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 855244" data-attributes="member: 29415"><p>Men är skinn bättre om du svettas mycket?? Då blir det ju fuktig inifrån och när det väl är fuktigt så läcker det. Då låter ju en helt tät handske bättre eftersom mängden fukt i handsken blir begränsat till det som kommer inifrån.</p><p></p><p>Är inte de flesta Hestrahandskar, inkl Kaj/Sverre, korta? Det är ju kasst om man åker i djup snö. Och det gör man ju.</p><p></p><p>För övrigt är det där med att ha två av vissa prylar av en väldigt bra princip. Jag har alltid dubbla skidglasögon med mig. Någon kan ju göra på mig så att det ena paret blir alldeles snöigt och immigt och då är det väldigt skönt att kunna byta…Jag har även alltid med ett par extra innerhandskar resp en extra transceiver (fast den jag brukar lämna vid dalstationen tillsammans med ett extra par skidor och stavar) samt ett par extra strumpor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 855244, member: 29415"] Men är skinn bättre om du svettas mycket?? Då blir det ju fuktig inifrån och när det väl är fuktigt så läcker det. Då låter ju en helt tät handske bättre eftersom mängden fukt i handsken blir begränsat till det som kommer inifrån. Är inte de flesta Hestrahandskar, inkl Kaj/Sverre, korta? Det är ju kasst om man åker i djup snö. Och det gör man ju. För övrigt är det där med att ha två av vissa prylar av en väldigt bra princip. Jag har alltid dubbla skidglasögon med mig. Någon kan ju göra på mig så att det ena paret blir alldeles snöigt och immigt och då är det väldigt skönt att kunna byta…Jag har även alltid med ett par extra innerhandskar resp en extra transceiver (fast den jag brukar lämna vid dalstationen tillsammans med ett extra par skidor och stavar) samt ett par extra strumpor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Handskar - skinn eller gore-tex/kevlar?
Tillbaka
Topp