Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Handskar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1054297" data-attributes="member: 97967"><p>Tycker att Kaj/Sverre handsken är lite för tight i passformen, den kan funka bra när det inte är så kallt. Men när det kryper ner under -10 och fram mot klassiskt svenska -20 och kallare så tycker i alla fall jag att det är svårt att få plats med en liner/tillräckligt med luft i handsken så du blir varm ordentligt.</p><p></p><p>Jag skulle rösta för handsken som Kaj/Sverre baserat sin pro model på:</p><p><a href="https://hestragloves.com/sport/sv-se/gloves/outdoor/guide-glove/400020/" target="_blank">Lars Fält guide glove</a>.</p><p></p><p>Helt sanslöst bra handske som Lars Fält (levande legend, bara googla och läs) utformat för åretrunt bruk i främst "outdoor" sammanhang. Men fler och fler, även Hestra, har börjat marknadsföra den som skidhandske. Åktes bland annat av Andreas Fransson. Skillnaden mot Kaj/Sverre är väl att den är i 100 läder (har ingen neopren-mudd) och är lite längre i modellen och att jag tycker den är lite rymligare i passformen vid samma storlek. Haft min i två år och den blir bara snyggare, skönare och håller mig varm utan liner i -20.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1054297, member: 97967"] Tycker att Kaj/Sverre handsken är lite för tight i passformen, den kan funka bra när det inte är så kallt. Men när det kryper ner under -10 och fram mot klassiskt svenska -20 och kallare så tycker i alla fall jag att det är svårt att få plats med en liner/tillräckligt med luft i handsken så du blir varm ordentligt. Jag skulle rösta för handsken som Kaj/Sverre baserat sin pro model på: [url=https://hestragloves.com/sport/sv-se/gloves/outdoor/guide-glove/400020/]Lars Fält guide glove[/url]. Helt sanslöst bra handske som Lars Fält (levande legend, bara googla och läs) utformat för åretrunt bruk i främst "outdoor" sammanhang. Men fler och fler, även Hestra, har börjat marknadsföra den som skidhandske. Åktes bland annat av Andreas Fransson. Skillnaden mot Kaj/Sverre är väl att den är i 100 läder (har ingen neopren-mudd) och är lite längre i modellen och att jag tycker den är lite rymligare i passformen vid samma storlek. Haft min i två år och den blir bara snyggare, skönare och håller mig varm utan liner i -20. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Handskar
Tillbaka
Topp