Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hänga kanter - vilket verktyg för <0.5?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KrisL" data-source="post: 1071928" data-attributes="member: 138620"><p>Tack bootfitta, hittade vad jag sökte nu (om någon annan undrar så sök på vario base bevel, inte multi..) Finns att köpa fr Tyskland, bl a en site som hette gospodin.</p><p></p><p>Har ett par helt planslipade skidor (rediga pisträjsers) som jag vill hänga och underhållsputsa själv, därav frågan. </p><p></p><p>Och mycket riktigt, som påpekats, så ska man inte slipa med fil mer än man måste. Underhåll med diamantbryne regelbundet istället. Och Skidsugne-Erik, är du nöjd med hängningen och bara vill ha skärpa 'på eggen' så tror jag det är bättre att gå på sidokanten i så fall (om du nu måste fila överhuvudtaget). Lätt att råka slipa lite för mycket undersidan och därmed alternera hängningsvinkeln.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KrisL, post: 1071928, member: 138620"] Tack bootfitta, hittade vad jag sökte nu (om någon annan undrar så sök på vario base bevel, inte multi..) Finns att köpa fr Tyskland, bl a en site som hette gospodin. Har ett par helt planslipade skidor (rediga pisträjsers) som jag vill hänga och underhållsputsa själv, därav frågan. Och mycket riktigt, som påpekats, så ska man inte slipa med fil mer än man måste. Underhåll med diamantbryne regelbundet istället. Och Skidsugne-Erik, är du nöjd med hängningen och bara vill ha skärpa 'på eggen' så tror jag det är bättre att gå på sidokanten i så fall (om du nu måste fila överhuvudtaget). Lätt att råka slipa lite för mycket undersidan och därmed alternera hängningsvinkeln. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hänga kanter - vilket verktyg för <0.5?
Tillbaka
Topp