Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hängda kanter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ElCabo" data-source="post: 993379" data-attributes="member: 138828"><p>Jag var just på Alpingaraget och lämnade in mina Rossignol S3 som jag varit väldigt nöjd med under flera säsonger. De börjar dock vara lite slöa i kanterna så jag bad att få dem slipade, och kanterna hängda så att de inte skall hugga så mycket. Jag har verkligen uppskattat skidans förmåga att "smita" över ojämnheter osv. Han som tog emot mina skidor frågade då genast hur många grader jag ville ha, jag sa att att "jag ville ha dem så att de inte högg, har ingen aning om grader", det är ju därför man lämnar in dem.</p><p></p><p>Jag blev mer eller mindre idiotförklarad och han förklarade för mig att man minsann inte hänger all mountain skidor, det är endast förbehållet tävlingslagg...</p><p></p><p>Har jag missuppfattat något, jag har hela tiden trott att man hänger ner kanterna för att minska greppet en aning? Hur får jag tillbaka mina skidor tror ni? Blir lite orolig för att jag skall stå på ett par oåkbara skidor i Canazei om en vecka?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ElCabo, post: 993379, member: 138828"] Jag var just på Alpingaraget och lämnade in mina Rossignol S3 som jag varit väldigt nöjd med under flera säsonger. De börjar dock vara lite slöa i kanterna så jag bad att få dem slipade, och kanterna hängda så att de inte skall hugga så mycket. Jag har verkligen uppskattat skidans förmåga att "smita" över ojämnheter osv. Han som tog emot mina skidor frågade då genast hur många grader jag ville ha, jag sa att att "jag ville ha dem så att de inte högg, har ingen aning om grader", det är ju därför man lämnar in dem. Jag blev mer eller mindre idiotförklarad och han förklarade för mig att man minsann inte hänger all mountain skidor, det är endast förbehållet tävlingslagg... Har jag missuppfattat något, jag har hela tiden trott att man hänger ner kanterna för att minska greppet en aning? Hur får jag tillbaka mina skidor tror ni? Blir lite orolig för att jag skall stå på ett par oåkbara skidor i Canazei om en vecka? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hängda kanter?
Tillbaka
Topp