Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hängda kanter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 993414" data-attributes="member: 131147"><p>Skidan har en hängning från fabrik. Såvida du inte vill ändra på karaktären hos skidan ska du inte fibbla med fabrikshängningen/kantvinkeln, utan bibehålla den som finns. Re: Alpingaraget så kan du nog vara lugn. Om de inte tabbar sig gör de ett bra jobb. Råkade själv ut för skidor som blev oåkbara efter en planslipning (och trolig ändring av kantvinkeln) hos en annan tjomme. Lämnade in till Alpingaraget för damage control. Det blev omslip, omhängning och valla – sedan blev de som nya.</p><p></p><p>Ck</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 993414, member: 131147"] Skidan har en hängning från fabrik. Såvida du inte vill ändra på karaktären hos skidan ska du inte fibbla med fabrikshängningen/kantvinkeln, utan bibehålla den som finns. Re: Alpingaraget så kan du nog vara lugn. Om de inte tabbar sig gör de ett bra jobb. Råkade själv ut för skidor som blev oåkbara efter en planslipning (och trolig ändring av kantvinkeln) hos en annan tjomme. Lämnade in till Alpingaraget för damage control. Det blev omslip, omhängning och valla – sedan blev de som nya. Ck [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hängda kanter?
Tillbaka
Topp