Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hängning av kanter på slalomcarvers?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stereoskida" data-source="post: 110867" data-attributes="member: 47630"><p>MM: Jag skulle föredra att inte hänga ett par slalomcarvers. Som du säger vill man ofta få snabb respons med ett par korta carvers. I tävlingssvängen är det ganska ovanligt med hängda sl-skidor. De är ofta också vassa hela vägen. Problemet med ohängda skidor kan vara att man inte får ut skidorna från kroppen eftersom de svarar för snabbt. </p><p>Mitt råd tilll dig är att börja köra ohängt och vasst hela vägen. Känns det som att du inte kan styra skidorna dit du vill föreslår jag att du lindar ett par varv tejp runt en fil och hänger dina skidor. Har du fortfarande problem lindar du ett par varv till runt filen o.s.v. Att slöa av ett par skidor som ska gå skärande hela tiden känns onödigt.</p><p>Vad gäller sidokanten räcker det med 88 graders vinkel för motionären, tävlingsåkare beöver lite vassare och kör ofta med 87 grader. Dock får man en mer sårbar kant med 87 grader.</p><p></p><p>Rock, rock on.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stereoskida, post: 110867, member: 47630"] MM: Jag skulle föredra att inte hänga ett par slalomcarvers. Som du säger vill man ofta få snabb respons med ett par korta carvers. I tävlingssvängen är det ganska ovanligt med hängda sl-skidor. De är ofta också vassa hela vägen. Problemet med ohängda skidor kan vara att man inte får ut skidorna från kroppen eftersom de svarar för snabbt. Mitt råd tilll dig är att börja köra ohängt och vasst hela vägen. Känns det som att du inte kan styra skidorna dit du vill föreslår jag att du lindar ett par varv tejp runt en fil och hänger dina skidor. Har du fortfarande problem lindar du ett par varv till runt filen o.s.v. Att slöa av ett par skidor som ska gå skärande hela tiden känns onödigt. Vad gäller sidokanten räcker det med 88 graders vinkel för motionären, tävlingsåkare beöver lite vassare och kör ofta med 87 grader. Dock får man en mer sårbar kant med 87 grader. Rock, rock on. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hängning av kanter på slalomcarvers?
Tillbaka
Topp