Har ångest - Burton Custom X

Nuovo

Medlem
Hej, har fått ett riktigt sjyst pris på en Burton Custom X 09 159 eller 162, ringde till affären idag och dom hade en över. Men jag blev så exalterad så ja kommer inte ihåg om det var 159 eller 162.
Iallafall så vill jag kunna göra lite allt möjligt med den, Men jag har en förkärlek till pudret och vet inte om den kommer vara i det kortaste laget. Jag är 190 cm och väger 85 pannor.

Det fanns en jättebra brädtråd som var klistrad men kunde inte riktigt få något konkret svar och tänkte om jag kunde få lite respons här:) Jag vet inte om jag kan blunda för de här jättebra erbjudandet Tack på förhand Oscar

Jag själv kör på en vanlig custom som är 162 och väger 110 kg ungefär, Det går alldels utmärkt i pudret, speciellt om du köper en med ICS bindnings systemet!

Japp det är med ICS systemet, nu har några stenar fallit från mitt bröst. Hur lång är du om man får fråga?

Jag tycker att den är för hård för att pumpa puder med, min CstmX är en 164:a, väger ca 86.

lycka till!

oscar_91 sa:
Japp det är med ICS systemet, nu har några stenar fallit från mitt bröst. Hur lång är du om man får fråga?
Känner karln i fråga och kan säga att han är ca 187-188. Med dina 85kg kommer du klara dig fint på en 162, även på en 159 tror jag.

oscar_91 sa:
Ingen ångest längre har köpt brädan, Men nu är de ju vilken sida som är upp och ner på brädan. http://www.exitrealworld.com/tools_...06776000160-burton-custom-x-snowboard-160.png Det är precis den, och jag antar att Xet med burtonloggan ska vara den bakre delen när man åker? Dum fråga kanske men det är olika flex i nose och tailen har ja läst mig till.
Det lär du se sen när du får den. Men om du kollar på nedre delen, precis under där du sätter bindningarna, så ser du att det står Burton lodrätt. Det ska vara bakdelen!

Tillbaka
Topp