Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1027389" data-attributes="member: 80520"><p>Jag har inte dragit av hälsenan, men min far har gjort det tre gånger totalt. Var lite olika hur lång tid det tåg att bli bra för honom mellan gångerna, det kan säkert vara olikartade ingrepp nu kontra då (det här var ett tag sen), vilket skulle kunna påverka läketiden. Om jag inte minns fel nu var det ungefär 6 veckor på kryckor som gällde för hans del och sedan ytterligare ungefär lika lång tid innan han kunde börja idrotta igen alls (typ 2.5 månader totalt). Han började spela badminton igen, vilket är en riktigt tung sport ur hälsenesynpunkt, efter 4-5 månader eller så. Jag ska inte svära på att tiderna stämmer, men det är så jag minns det i alla fall.</p><p></p><p>Det här var dock för när han blev gipsad första gången, vilket måste vara bortåt 15 år sedan, kan ha hänta en del sen dess. Andra gången han drog av hälsenan var han i USA, så där har jag ingen klar minnesbild från läkningen. Tredje gången blev han opererad (då han slitit av samma sena mer än en gång vid det laget), det enda jag minns från det är ärret han fick :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1027389, member: 80520"] Jag har inte dragit av hälsenan, men min far har gjort det tre gånger totalt. Var lite olika hur lång tid det tåg att bli bra för honom mellan gångerna, det kan säkert vara olikartade ingrepp nu kontra då (det här var ett tag sen), vilket skulle kunna påverka läketiden. Om jag inte minns fel nu var det ungefär 6 veckor på kryckor som gällde för hans del och sedan ytterligare ungefär lika lång tid innan han kunde börja idrotta igen alls (typ 2.5 månader totalt). Han började spela badminton igen, vilket är en riktigt tung sport ur hälsenesynpunkt, efter 4-5 månader eller så. Jag ska inte svära på att tiderna stämmer, men det är så jag minns det i alla fall. Det här var dock för när han blev gipsad första gången, vilket måste vara bortåt 15 år sedan, kan ha hänta en del sen dess. Andra gången han drog av hälsenan var han i USA, så där har jag ingen klar minnesbild från läkningen. Tredje gången blev han opererad (då han slitit av samma sena mer än en gång vid det laget), det enda jag minns från det är ärret han fick :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Tillbaka
Topp