Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1027590" data-attributes="member: 29415"><p>Man kan inte lita på sjukgymnaster. Efter min knäfraktur i våras sa de 8-9 månaders rehab om jag tränar massor hemma. Jag förklarade då att jag inte tänkte träna hemma överhuvudtaget. Det är tråkigt att sätta och ställa sig upp ur en soffa.</p><p></p><p>Nu körde jag ett uppföljande/avslutande pass sjukgymnastik i veckan efter en dryg månads uppehåll varpå min sjukgymnast säger att jag har återhämtat mig fantastiskt väl och att jag måste tränat massor hemma. Eeh nej?? Jag spelar squash och badminton några gånger i veckan sedan ett par månader tillbaka, det är allt. Hon bedömde i alla fall att skillnaden i styrka var 5% eller mindre. Det är ju mindre skillnad än man har i händer (om man inte är ambidextrisk).</p><p></p><p>Man blir ju väldigt omotiverad att följa deras råd om de avviker så kraftigt från faktiskt utfall. De verkar ju inte ta hänsyn till ens allmänna fysiska status när de gör sina prognoser. Jag hade 42 i vilopuls (högt räknat, mätte med EKG på eftermiddagen) när jag skadade mig. Ser man på övriga klienter på sjukgymnastikmottagningen verkar de ju tillhöra kategorin människor som inte förmår ta trappan om de ska upp en våning. Klart att rehabtiden ser olika ut för dem och mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1027590, member: 29415"] Man kan inte lita på sjukgymnaster. Efter min knäfraktur i våras sa de 8-9 månaders rehab om jag tränar massor hemma. Jag förklarade då att jag inte tänkte träna hemma överhuvudtaget. Det är tråkigt att sätta och ställa sig upp ur en soffa. Nu körde jag ett uppföljande/avslutande pass sjukgymnastik i veckan efter en dryg månads uppehåll varpå min sjukgymnast säger att jag har återhämtat mig fantastiskt väl och att jag måste tränat massor hemma. Eeh nej?? Jag spelar squash och badminton några gånger i veckan sedan ett par månader tillbaka, det är allt. Hon bedömde i alla fall att skillnaden i styrka var 5% eller mindre. Det är ju mindre skillnad än man har i händer (om man inte är ambidextrisk). Man blir ju väldigt omotiverad att följa deras råd om de avviker så kraftigt från faktiskt utfall. De verkar ju inte ta hänsyn till ens allmänna fysiska status när de gör sina prognoser. Jag hade 42 i vilopuls (högt räknat, mätte med EKG på eftermiddagen) när jag skadade mig. Ser man på övriga klienter på sjukgymnastikmottagningen verkar de ju tillhöra kategorin människor som inte förmår ta trappan om de ska upp en våning. Klart att rehabtiden ser olika ut för dem och mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Tillbaka
Topp