Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 1037607" data-attributes="member: 88967"><p>Kanske ska göra en uppdatering här. Har bestämde mig tillslut för att göra lite videoklipp av rehaben. Första avsnittet är här:</p><p>[MEDIA=youtube]7nFRkpFUyYY[/MEDIA]</p><p></p><p>Jag åkte iväg till japan 2månader och 10dagar efter skadan. Och åkte skidor dagen efter jag anlände. Fick värma upp ordentligt innan jag tog på mig pjäxan. Gjorde ont i början när jag satt i liften eftersom bara 1 lift har fotstöd här i Hakuba. Vikten tyngde ner ganska mycket. Men åkt halvdagar och även hiking fungerar väldigt bra. Jag tror skidåkningen har hjälpt otroligt mycket för att behålla och återskapa musklerna i låret. Har även nu börjat springa lite lätt. Har sprungit 4km (mest platt/nerför), och detta är ganska precis 4 månader sedan det hände. </p><p></p><p>Rehaben går som sagt att följa via youtube. Kort och gott så har jag rehabat REJÄLT!</p><p>När jag skrev inlägget hade jag inte så mycket kött på benen. Men nu i efterhand (eller i pågående rehab) så inser jag att är man ganska tränat, satsar hårt och är relativt ung så har man stor chans att komma tillbaka mycket snabbare än de papper man får. Däremot kan det bli bakslag med att slå upp det igen, särskilt första veckorna efter att man tar av walking booten. Då gäller det att se upp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 1037607, member: 88967"] Kanske ska göra en uppdatering här. Har bestämde mig tillslut för att göra lite videoklipp av rehaben. Första avsnittet är här: [MEDIA=youtube]7nFRkpFUyYY[/MEDIA] Jag åkte iväg till japan 2månader och 10dagar efter skadan. Och åkte skidor dagen efter jag anlände. Fick värma upp ordentligt innan jag tog på mig pjäxan. Gjorde ont i början när jag satt i liften eftersom bara 1 lift har fotstöd här i Hakuba. Vikten tyngde ner ganska mycket. Men åkt halvdagar och även hiking fungerar väldigt bra. Jag tror skidåkningen har hjälpt otroligt mycket för att behålla och återskapa musklerna i låret. Har även nu börjat springa lite lätt. Har sprungit 4km (mest platt/nerför), och detta är ganska precis 4 månader sedan det hände. Rehaben går som sagt att följa via youtube. Kort och gott så har jag rehabat REJÄLT! När jag skrev inlägget hade jag inte så mycket kött på benen. Men nu i efterhand (eller i pågående rehab) så inser jag att är man ganska tränat, satsar hårt och är relativt ung så har man stor chans att komma tillbaka mycket snabbare än de papper man får. Däremot kan det bli bakslag med att slå upp det igen, särskilt första veckorna efter att man tar av walking booten. Då gäller det att se upp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Tillbaka
Topp