Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonny" data-source="post: 1143516" data-attributes="member: 14481"><p>Drog av hälsenan i slutet av mars förra året när jag åkte skidor. Ramlade framåt när snön gick från 50cm puder till 1m puder. Blev hängandes framåt nån tiodels sekund (kändes som flera sekunder) bara den ena bindningen löste ut, det gjorde inte den andra. Oavsett om du opererar eller inte så är det 2 veckor med gips och 6 veckor med ortos. Själv hade jag aldrig kunnat åka skidor 10 veckor efter operationen. Efter 10 veckor så gick jag fortfarande med en krycka. Skulle jag gå mer än 10 minuter så ville jag har två kryckor för att inte få för ont i foten. Stod på skidor för två veckor sedan med nya hårdare pjäxor och hade inga känningar alls i hälsenan.</p><p>Ställ in dig på att det inte blir någon åkning denna säsongen och rikta in dig på daglig rehab det närmaste året.</p><p></p><p>Enligt läkaren jag träffade i Engelberg var det inte helt ovanligt att folk drog av hälsenan vid fall framåt i skidåkning. Jag hade dock ganska mjuka toppturspjäxor (Scarpa F1, flex 95) som säkert bidrog till att hälsenan gick av. Har nu bytt till Scarpa Gea RS med flex 125.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonny, post: 1143516, member: 14481"] Drog av hälsenan i slutet av mars förra året när jag åkte skidor. Ramlade framåt när snön gick från 50cm puder till 1m puder. Blev hängandes framåt nån tiodels sekund (kändes som flera sekunder) bara den ena bindningen löste ut, det gjorde inte den andra. Oavsett om du opererar eller inte så är det 2 veckor med gips och 6 veckor med ortos. Själv hade jag aldrig kunnat åka skidor 10 veckor efter operationen. Efter 10 veckor så gick jag fortfarande med en krycka. Skulle jag gå mer än 10 minuter så ville jag har två kryckor för att inte få för ont i foten. Stod på skidor för två veckor sedan med nya hårdare pjäxor och hade inga känningar alls i hälsenan. Ställ in dig på att det inte blir någon åkning denna säsongen och rikta in dig på daglig rehab det närmaste året. Enligt läkaren jag träffade i Engelberg var det inte helt ovanligt att folk drog av hälsenan vid fall framåt i skidåkning. Jag hade dock ganska mjuka toppturspjäxor (Scarpa F1, flex 95) som säkert bidrog till att hälsenan gick av. Har nu bytt till Scarpa Gea RS med flex 125. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du dragit av hälsenan?
Tillbaka
Topp