Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du tur med pudret? Vad är din ratio?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 1084889" data-attributes="member: 38201"><p>Hej! </p><p>Efter tredje resan till Japan utan större tur med snöandet så har jag börjat fundera kring det här med tur och otur med snön på skidresor. Jag börjar tro att jag är en otursgubbe eftersom jag brukar ha runt 30 dagar skidåkning per säsong och av dessa så får jag max 5 riktigt bra puderdagar i snitt. En riktigt bra puderdag definierar jag som minst 15 cm kall pudersnö på morgonen. Merparten av mina skiddagar är i januari-februari för att öka oddsen för att få pudersnö.</p><p></p><p>De senaste tio åren har jag haft bedrövlig otur med snön i Alperna och i Sverige så därför bestämde jag mig för att börja åka till Japan för att förbättra oddsen då det ju ska snöa sjukt mycket i januari om man kollar på statistiken. Var även i Kanada för några år sedan också för att jaga puder, fick 17 cm i Fernie och sen ingenting under tio dagar. Förra året var jag i Japan (Hokkaido) i tre veckor och fick fem superdagar med 20-40 cm puder i början. Sen var det slut med turen. I år var jag i Japan (Hokkaido) i två veckor och fick EN bra puderdag, resten bedrövligt.</p><p></p><p>Hur ser det ut för dig, har du tur med snön?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 1084889, member: 38201"] Hej! Efter tredje resan till Japan utan större tur med snöandet så har jag börjat fundera kring det här med tur och otur med snön på skidresor. Jag börjar tro att jag är en otursgubbe eftersom jag brukar ha runt 30 dagar skidåkning per säsong och av dessa så får jag max 5 riktigt bra puderdagar i snitt. En riktigt bra puderdag definierar jag som minst 15 cm kall pudersnö på morgonen. Merparten av mina skiddagar är i januari-februari för att öka oddsen för att få pudersnö. De senaste tio åren har jag haft bedrövlig otur med snön i Alperna och i Sverige så därför bestämde jag mig för att börja åka till Japan för att förbättra oddsen då det ju ska snöa sjukt mycket i januari om man kollar på statistiken. Var även i Kanada för några år sedan också för att jaga puder, fick 17 cm i Fernie och sen ingenting under tio dagar. Förra året var jag i Japan (Hokkaido) i tre veckor och fick fem superdagar med 20-40 cm puder i början. Sen var det slut med turen. I år var jag i Japan (Hokkaido) i två veckor och fick EN bra puderdag, resten bedrövligt. Hur ser det ut för dig, har du tur med snön? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Har du tur med pudret? Vad är din ratio?
Tillbaka
Topp