Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Har du vaccinerat dig mot svininfluensan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellbergarn" data-source="post: 589344" data-attributes="member: 54206"><p>okej, jag trodde bara att du skulle börja slänga skit på mig om jag sa ja. Sorry. </p><p></p><p>Hade du sagt att vi inte hade rätt till sjukvårt pga att vi inte vaccinerat oss så hade jag svarat:</p><p></p><p>-Så dom blir sjuka av själva vaccineringen (flera som blivit och några som tom dött) får skylla sig själva för att dom var så dumma och tog sprutan att dom inte ska få någon sjukvård.</p><p></p><p>- Varför tar inte tex du manligt preventivmedel i form av spruter istället för att tjejen ska ta p-piller. Anledningen är att det funnits så kort tid att man inte vet riskerna än. </p><p></p><p>- Ska alla som varje år inte vaccinerar sig mot vanliga influensan vägras sjukvård?</p><p></p><p>- Ska jag som tex bor i ett annat land där jag inte har tillgång till vaccinet vägras sjukvård även om jag är svensk skattebetalande medborgare?</p><p></p><p>Ditt argument håller inte, om du nu hävdar att vi inte har rätt till sjukvård pga att vi inte vaccinerat oss. </p><p></p><p>Att staten bestämmer vad som ska injiceras i alla medborgares kroppar, DET TYCKER JAG ÄR SJUKT!!! (Så hade ju fallet varit om alla skulle injiseras)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellbergarn, post: 589344, member: 54206"] okej, jag trodde bara att du skulle börja slänga skit på mig om jag sa ja. Sorry. Hade du sagt att vi inte hade rätt till sjukvårt pga att vi inte vaccinerat oss så hade jag svarat: -Så dom blir sjuka av själva vaccineringen (flera som blivit och några som tom dött) får skylla sig själva för att dom var så dumma och tog sprutan att dom inte ska få någon sjukvård. - Varför tar inte tex du manligt preventivmedel i form av spruter istället för att tjejen ska ta p-piller. Anledningen är att det funnits så kort tid att man inte vet riskerna än. - Ska alla som varje år inte vaccinerar sig mot vanliga influensan vägras sjukvård? - Ska jag som tex bor i ett annat land där jag inte har tillgång till vaccinet vägras sjukvård även om jag är svensk skattebetalande medborgare? Ditt argument håller inte, om du nu hävdar att vi inte har rätt till sjukvård pga att vi inte vaccinerat oss. Att staten bestämmer vad som ska injiceras i alla medborgares kroppar, DET TYCKER JAG ÄR SJUKT!!! (Så hade ju fallet varit om alla skulle injiseras) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Har du vaccinerat dig mot svininfluensan?
Tillbaka
Topp