Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Här får du får möjligheten att diskutera bootfitting.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ledighetskommiten" data-source="post: 1224308" data-attributes="member: 162841"><p>Jag är så avundsjuk på er som kan ta tex Alpingaraget. För min del är det omöjligt att få det bra direkt. </p><p>Jag får alltid lägga en rund mängd tid för att få dem så de känns bra i butik. Sedan åker jag några timmar eller en dag och får göra mindre justeringar igen och oftast ytterligare några mindre korrigeringar efter ytterligare en eller ett par dagar. Delvis beror detta på att jag pga bred fot och hög vrist alltid får trycka ut pjäxor och inte vill trycka för mycket direkt. I vilket fall skulle jag inte kunna få den fixad "hemma" och sedan resa till snön och köra. Har testat det med två par pjäxor, men lärt mig att det inte är värt att lida i 2-3 dagar innan man får komma hem och justera, för att flera veckor senare få utvärdera senast justeringen.</p><p>Sista köpen har varit hos Åre Skidsport och Verkstan. Då har jag köpt första dagen så jag kan alternera mellan gamla och nya pjäxor. efter 3-5 dagar har jag en pjäxa jag är nöjd med. Grymt nöjd med deras inställning och attityd trots att jag är en väldigt "besvärlig kund".</p><p></p><p>Önskar jag kunde byta ut mina skitfötter till några bättre. Har polare som är bättre åkare och mer stingsliga med sin utrustning, men som bara kliver in, får fötterna mätta, får en pjäxa som värms tillsammans med sulor, går ut och är hur nöjda som helst. Vilken lycka det vore...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ledighetskommiten, post: 1224308, member: 162841"] Jag är så avundsjuk på er som kan ta tex Alpingaraget. För min del är det omöjligt att få det bra direkt. Jag får alltid lägga en rund mängd tid för att få dem så de känns bra i butik. Sedan åker jag några timmar eller en dag och får göra mindre justeringar igen och oftast ytterligare några mindre korrigeringar efter ytterligare en eller ett par dagar. Delvis beror detta på att jag pga bred fot och hög vrist alltid får trycka ut pjäxor och inte vill trycka för mycket direkt. I vilket fall skulle jag inte kunna få den fixad "hemma" och sedan resa till snön och köra. Har testat det med två par pjäxor, men lärt mig att det inte är värt att lida i 2-3 dagar innan man får komma hem och justera, för att flera veckor senare få utvärdera senast justeringen. Sista köpen har varit hos Åre Skidsport och Verkstan. Då har jag köpt första dagen så jag kan alternera mellan gamla och nya pjäxor. efter 3-5 dagar har jag en pjäxa jag är nöjd med. Grymt nöjd med deras inställning och attityd trots att jag är en väldigt "besvärlig kund". Önskar jag kunde byta ut mina skitfötter till några bättre. Har polare som är bättre åkare och mer stingsliga med sin utrustning, men som bara kliver in, får fötterna mätta, får en pjäxa som värms tillsammans med sulor, går ut och är hur nöjda som helst. Vilken lycka det vore... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Här får du får möjligheten att diskutera bootfitting.
Tillbaka
Topp