Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Har glömt hur man åker på carvingskidor (!?)...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jamt69" data-source="post: 623760" data-attributes="member: 93453"><p>Vanesak tror jag också. När jag växlar mellan mina Mantra och SL skidor tar det alltid några svängar innan dom sitter. Värst var det i början. Det är dock värre när man går åt andra hållet, när man går från 24 m radie till 12 känns det som om det inte finns nåt stöd när man lutar sig in, men man vänjer sig. </p><p></p><p>En annan sak är hastigheten, ett par SL skidor kommer att ge för mycket tryck om dom kantlåser vid en hastighet som känns bra med ett par långa skidor.</p><p></p><p>Om du känner att skidorna låser fast sig så är risken att du angulerar (viker i höften) för mycket i stället för att luta hela kroppen inåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jamt69, post: 623760, member: 93453"] Vanesak tror jag också. När jag växlar mellan mina Mantra och SL skidor tar det alltid några svängar innan dom sitter. Värst var det i början. Det är dock värre när man går åt andra hållet, när man går från 24 m radie till 12 känns det som om det inte finns nåt stöd när man lutar sig in, men man vänjer sig. En annan sak är hastigheten, ett par SL skidor kommer att ge för mycket tryck om dom kantlåser vid en hastighet som känns bra med ett par långa skidor. Om du känner att skidorna låser fast sig så är risken att du angulerar (viker i höften) för mycket i stället för att luta hela kroppen inåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Har glömt hur man åker på carvingskidor (!?)...
Tillbaka
Topp