Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag blivit lurad - Atomic M110?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1000029" data-attributes="member: 29415"><p>Faktiskt inte. En översättning gör det möjligt för ej-inititerade svensktalande att bättre förstå vad det handlar om. Exemplet boot fitter - de flesta svenskar associerar nog boot framför allt till stövel, och i andra hand känga, och har alltså inte en chans att förstå vad det handlar om. Charger - jag visste inte vad det syftade på (trots att jag, tror jag (?), huvudsakligen åker på ett par skidor, 198 Katana, som skulle klassas som det). Rocker - likadant, första associationen går nog till musiker/gitarrist (se för övrigt K2:s marknadsföringsmaterial som i stor utsträckning anspelar på detta).</p><p></p><p>Afterski, pist och offpist är väl rätt väletablerade men i alla fall det förstnämnde är ju lika puckat som <em>freestyle</em>. Vad gäller pist kollade jag just <a href="http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/188/13.html" target="_blank">SAOB</a> och det finns belagt sedan mer än 200 år (och jag hade rätt när jag skrev att det hade med fäktning att göra) så det är väl väl vedertaget vid det här laget.</p><p></p><p>Välj själv, e-post eller <em>mäjl</em>.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1000029, member: 29415"] Faktiskt inte. En översättning gör det möjligt för ej-inititerade svensktalande att bättre förstå vad det handlar om. Exemplet boot fitter - de flesta svenskar associerar nog boot framför allt till stövel, och i andra hand känga, och har alltså inte en chans att förstå vad det handlar om. Charger - jag visste inte vad det syftade på (trots att jag, tror jag (?), huvudsakligen åker på ett par skidor, 198 Katana, som skulle klassas som det). Rocker - likadant, första associationen går nog till musiker/gitarrist (se för övrigt K2:s marknadsföringsmaterial som i stor utsträckning anspelar på detta). Afterski, pist och offpist är väl rätt väletablerade men i alla fall det förstnämnde är ju lika puckat som [i]freestyle[/i]. Vad gäller pist kollade jag just [url=http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/188/13.html]SAOB[/url] och det finns belagt sedan mer än 200 år (och jag hade rätt när jag skrev att det hade med fäktning att göra) så det är väl väl vedertaget vid det här laget. Välj själv, e-post eller [i]mäjl[/i]. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag blivit lurad - Atomic M110?
Tillbaka
Topp