Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag blivit lurad - Atomic M110?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 998287" data-attributes="member: 13861"><p>Om du hade lyssnat runt på din omgivning, gjort lite efterforskning (typ onanerat till skidtidningar och skidsajter som är ett relevant och vedertaget sätt att skaffa sig korrekt information innan ett köp) och låtit förnuftet styra hade du kunnat komma fram till åtminstone någon av följande slutsatser:</p><p></p><p>1. Bruno är enbart bra på att modifiera redan befintliga pjäxor som kunden kommer in med och har vet vilka problem kunden har med dom. Ska du köpa nya rekommenderar han alltid sina egna favoritmodeller, vilka varit Atomic i hundra år eftersom han tycker att "deras plast är den bästa". Saker som åkstil och liknande är komplett ointressant. Dessutom säljer han alltid en storlek för stora pjäxor för att man ska kunna "röra på tårna". Så jäkla välrenommerad är han inte när man frågar runt utanför dalgången. Hade du sökt runt lite hade du hittat flera bra butiker i Grenoble till exempel.</p><p></p><p>2. Varför köper du en medelavancerad all-mountainpjäxa med medelhårt flex när du åker skidor i La Grave? Vill du ha en pjäxa med lite bredare läst och vettig flex finns det en hel del andra alternativ som funkar betydligt bättre. Det finns modeller från Salomon, Lange, Nordica och flera till från Atomic bara för att ta några märken som hade varit bättre val för din del och åkning. Dessutom, en bootfitter med koll tar en pjäxa som funkar för din typ av åkning och modifierar den tills den passar din fot. Jag har en med egna ögon sett en Lange RX 130 som lästats ut från 100 mm till 116 mm. Det går om man vill och har ambitioner. Bruno bara frustar och gnäller när det riskerar att bli extraarbete.</p><p></p><p>3. Du ska inte behöva betala extra för lästning hos en bootfitter där du precis köpt en ny pjäxa från hyllan. Det sker inte mig veterligen någonstans i världen. Förutom hos Bruno då...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 998287, member: 13861"] Om du hade lyssnat runt på din omgivning, gjort lite efterforskning (typ onanerat till skidtidningar och skidsajter som är ett relevant och vedertaget sätt att skaffa sig korrekt information innan ett köp) och låtit förnuftet styra hade du kunnat komma fram till åtminstone någon av följande slutsatser: 1. Bruno är enbart bra på att modifiera redan befintliga pjäxor som kunden kommer in med och har vet vilka problem kunden har med dom. Ska du köpa nya rekommenderar han alltid sina egna favoritmodeller, vilka varit Atomic i hundra år eftersom han tycker att "deras plast är den bästa". Saker som åkstil och liknande är komplett ointressant. Dessutom säljer han alltid en storlek för stora pjäxor för att man ska kunna "röra på tårna". Så jäkla välrenommerad är han inte när man frågar runt utanför dalgången. Hade du sökt runt lite hade du hittat flera bra butiker i Grenoble till exempel. 2. Varför köper du en medelavancerad all-mountainpjäxa med medelhårt flex när du åker skidor i La Grave? Vill du ha en pjäxa med lite bredare läst och vettig flex finns det en hel del andra alternativ som funkar betydligt bättre. Det finns modeller från Salomon, Lange, Nordica och flera till från Atomic bara för att ta några märken som hade varit bättre val för din del och åkning. Dessutom, en bootfitter med koll tar en pjäxa som funkar för din typ av åkning och modifierar den tills den passar din fot. Jag har en med egna ögon sett en Lange RX 130 som lästats ut från 100 mm till 116 mm. Det går om man vill och har ambitioner. Bruno bara frustar och gnäller när det riskerar att bli extraarbete. 3. Du ska inte behöva betala extra för lästning hos en bootfitter där du precis köpt en ny pjäxa från hyllan. Det sker inte mig veterligen någonstans i världen. Förutom hos Bruno då... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag blivit lurad - Atomic M110?
Tillbaka
Topp