Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag fel bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Echelon85" data-source="post: 932505" data-attributes="member: 121464"><p>Syrdi:</p><p>Har nästan exakt samma spec. som du (183cm, 75kg, 42,5 i boots) och jag införskaffade mig en:</p><p>DC Ply 156.5 med Lock N' Load Camber (vanlig camber till slutet av bindningarna sedan platt till nose/tail).. </p><p>Måste säga att jag är sjukt nöjd med brädan.</p><p>Köra pist är underbart och den känns mycket stabil i högre farter, sedan är den enligt mig (jag är nybörjare på park) grym i parken, fick inga kanthugg eller liknande när jag körde på boxarna.</p><p></p><p>Just nu är den hyfsat billig på Hollywood med:</p><p><a href="http://www.hollywood.se/sv/product/20851/ply-p-snowboard-156#filter-2" target="_blank">http://www.hollywood.se/sv/product/20851/ply-p-snowboard-156#filter-2</a></p><p></p><p>Fast ännu billigare på BT:</p><p><a href="http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle-Freeride/DC-Ply-Aaron-Bittner-Model-156-11-12/product.bto?product=300447974" target="_blank">http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle-Freeride/DC-Ply-Aaron-Bittner-Model-156-11-12/product.bto?product=300447974</a></p><p></p><p>Jag har bara åkt på rocker/zero camber hybrid brädor innan, och hade alltid lite problem att åka på skär då jag tyckte att brädan kändes ostabil och började vobbla i lite högre farter, men nu med camber under fötterna känns det helt underbart att lägga några sträck på vägen ner :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Echelon85, post: 932505, member: 121464"] Syrdi: Har nästan exakt samma spec. som du (183cm, 75kg, 42,5 i boots) och jag införskaffade mig en: DC Ply 156.5 med Lock N' Load Camber (vanlig camber till slutet av bindningarna sedan platt till nose/tail).. Måste säga att jag är sjukt nöjd med brädan. Köra pist är underbart och den känns mycket stabil i högre farter, sedan är den enligt mig (jag är nybörjare på park) grym i parken, fick inga kanthugg eller liknande när jag körde på boxarna. Just nu är den hyfsat billig på Hollywood med: [URL]http://www.hollywood.se/sv/product/20851/ply-p-snowboard-156#filter-2[/URL] Fast ännu billigare på BT: [URL]http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle-Freeride/DC-Ply-Aaron-Bittner-Model-156-11-12/product.bto?product=300447974[/URL] Jag har bara åkt på rocker/zero camber hybrid brädor innan, och hade alltid lite problem att åka på skär då jag tyckte att brädan kändes ostabil och började vobbla i lite högre farter, men nu med camber under fötterna känns det helt underbart att lägga några sträck på vägen ner :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag fel bräda?
Tillbaka
Topp