Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag fel bräda?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamClaeson" data-source="post: 966878" data-attributes="member: 118349"><p>Ojojoj... </p><p></p><p>Den längre delen är nosen!</p><p></p><p>Den där bindningen hade jag ALDRIG i hela mitt liv köpt. Då är den som "patrikeric" föreslår mycket bättre. Måste den vara svart så köp hellre en sprayflaska och spraya den om du inte vill lägga den pengarna som ett par nya, svarta kostar...</p><p></p><p>Det är helt omöjligt att avgöra om du har rätt bräda eller inte. Kan du lägga upp en bild? Vad är det för märke?</p><p></p><p>När du väljer bräda skall du gå på din åkstil och VIKT. INTE längd. Om du inte är toklång och supersmal dvs... Vad väger du? Är du tjej eller kille? Antar också tjej...</p><p></p><p>Att böja en bräda på mitten säger egentligen inte så mycket. Det som spelar roll är vridstyvheten i bräden. Det känner du om du försöker "vrida" på brädan i högkant.</p><p></p><p>Att brädan är lite böjd när den ligger ner har nog snarare att göra med att det är en rocker-konstruktion på brädan. Alltså omvänt spann. Bra i puder och lek i parken. Hjälper också till i skärande sväng...</p><p></p><p>Att nosen är längre än tailen har nog att göra med att brädan har en directional-konstruktion. Inte Twin-tip...</p><p></p><p>Svara på dessa frågor:</p><p>· Kille eller tjej?</p><p>· Vikt?</p><p>· Längd?</p><p>· Vad är det för bräda du har köpt?!?!?!?!?!?!?!</p><p></p><p>Skostorlek, nivå och åkstil vet vi ju redan... Som sagt har du en bild på brädan eller märke?</p><p></p><p>Vill du få ut något i backen och utvecklas så släpp det där med färg och form och köp något som passar DIN åkning. Skall du bara slöåka nån gång per år och gå på after-ski så spelar väl inget någon roll...</p><p></p><p></p><p>Luktar lite troll...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamClaeson, post: 966878, member: 118349"] Ojojoj... Den längre delen är nosen! Den där bindningen hade jag ALDRIG i hela mitt liv köpt. Då är den som "patrikeric" föreslår mycket bättre. Måste den vara svart så köp hellre en sprayflaska och spraya den om du inte vill lägga den pengarna som ett par nya, svarta kostar... Det är helt omöjligt att avgöra om du har rätt bräda eller inte. Kan du lägga upp en bild? Vad är det för märke? När du väljer bräda skall du gå på din åkstil och VIKT. INTE längd. Om du inte är toklång och supersmal dvs... Vad väger du? Är du tjej eller kille? Antar också tjej... Att böja en bräda på mitten säger egentligen inte så mycket. Det som spelar roll är vridstyvheten i bräden. Det känner du om du försöker "vrida" på brädan i högkant. Att brädan är lite böjd när den ligger ner har nog snarare att göra med att det är en rocker-konstruktion på brädan. Alltså omvänt spann. Bra i puder och lek i parken. Hjälper också till i skärande sväng... Att nosen är längre än tailen har nog att göra med att brädan har en directional-konstruktion. Inte Twin-tip... Svara på dessa frågor: · Kille eller tjej? · Vikt? · Längd? · Vad är det för bräda du har köpt?!?!?!?!?!?!?! Skostorlek, nivå och åkstil vet vi ju redan... Som sagt har du en bild på brädan eller märke? Vill du få ut något i backen och utvecklas så släpp det där med färg och form och köp något som passar DIN åkning. Skall du bara slöåka nån gång per år och gå på after-ski så spelar väl inget någon roll... Luktar lite troll... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag fel bräda?!
Tillbaka
Topp