Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag fel bräda?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snow_flake" data-source="post: 967046" data-attributes="member: 89388"><p>Det beror ju på vad man jämför med men jag har inte sagt nått annat heller, sa bara att man vill ha en vridstyv bräda när man åker pipe och pist. Men för att förtydliga det lite så vill man ofta ha en bräda med hög vridstyvhet då. Flexet på brädan är väll ändå en kombination av vridstyvheten och "böjligheten"</p><p></p><p>Vet inte hur du kör butters men ja tycker det är betydligt lättare och speciellt roligare att köra butters/jibba med en mjuk bräda. Tror knappast att det är så kul att jibba/smöra men en riktigt hård camber bräda. Beror väll kanske lite på i vilken hastighet man brukar köra också. jo, visst kan en bra åkare göra det mesta med vilken bräda som helst men det är inte riktigt de det handlar om. Men men det är bra att man har olika åsikter</p><p></p><p>Det låter jag förbli osagt men jag kände att jag var tvungen att besvara kritiken</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snow_flake, post: 967046, member: 89388"] Det beror ju på vad man jämför med men jag har inte sagt nått annat heller, sa bara att man vill ha en vridstyv bräda när man åker pipe och pist. Men för att förtydliga det lite så vill man ofta ha en bräda med hög vridstyvhet då. Flexet på brädan är väll ändå en kombination av vridstyvheten och "böjligheten" Vet inte hur du kör butters men ja tycker det är betydligt lättare och speciellt roligare att köra butters/jibba med en mjuk bräda. Tror knappast att det är så kul att jibba/smöra men en riktigt hård camber bräda. Beror väll kanske lite på i vilken hastighet man brukar köra också. jo, visst kan en bra åkare göra det mesta med vilken bräda som helst men det är inte riktigt de det handlar om. Men men det är bra att man har olika åsikter Det låter jag förbli osagt men jag kände att jag var tvungen att besvara kritiken [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Har jag fel bräda?!
Tillbaka
Topp