Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag köpt för hårda pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 1029128" data-attributes="member: 88967"><p>Jag håller också med om att man verkligen kan ha en för hård pjäxa. Jag är 178cm och väger kring 80kg med ganska mycket muskler. Anser mig ha en över medelgod teknik i pisten och har åkt på Salomon Impact 8 i några säsonger, väldigt mjuk pjäxa som fått väldigt många åkdagar. Nu till denna säsongen så uppgraderade jag mig till en Salomon Quest 100. Helt annan åkning, visst har jag inte prövat tillräckligt mycket i jämförelse med mina gamla men har oerhört svårt att verkligen få ett bra tryck på pjäxan. Och då handlar detta ändå bara om en 100 flexare. Nu kommer detta säkert bli bättre med tiden, men om jag skulle åka på en 120-140 fler så tror jag att jag skulle börja åka snowboard eller nåt istället, hade nog inte fått ut mycket av min skidåkning då :/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 1029128, member: 88967"] Jag håller också med om att man verkligen kan ha en för hård pjäxa. Jag är 178cm och väger kring 80kg med ganska mycket muskler. Anser mig ha en över medelgod teknik i pisten och har åkt på Salomon Impact 8 i några säsonger, väldigt mjuk pjäxa som fått väldigt många åkdagar. Nu till denna säsongen så uppgraderade jag mig till en Salomon Quest 100. Helt annan åkning, visst har jag inte prövat tillräckligt mycket i jämförelse med mina gamla men har oerhört svårt att verkligen få ett bra tryck på pjäxan. Och då handlar detta ändå bara om en 100 flexare. Nu kommer detta säkert bli bättre med tiden, men om jag skulle åka på en 120-140 fler så tror jag att jag skulle börja åka snowboard eller nåt istället, hade nog inte fått ut mycket av min skidåkning då :/ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag köpt för hårda pjäxor?
Tillbaka
Topp