Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag köpt för hårda pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CHAM-INGO" data-source="post: 1029132" data-attributes="member: 15199"><p>Køpte ett par XMAX 100 førra året som jag var tvungen att læmna tillbaka. Trots att den på papper ær mjuk så kændes det inte alls så. Tittar man på hur den ær konstruerad så ær det ett øverlapp som ær næstan kant i kant upptill på skaftet och øversta spænnet vældigt høgt upp. Resultatet var att jag fick ett vældigt koncentrerat tryck på smalbenet som høll på att kostas mig skidsæsongen pga benhinneinflamation. Att ta bort skruven mellan skaft of fotdel ær inte att tænka på då du mister stødet bakåt.</p><p></p><p>Bytte sedan till ett par Fischer Vacuum 120 som jag upplevde som betydligt mjukare i framåtflex och snællare mot smalbenen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CHAM-INGO, post: 1029132, member: 15199"] Køpte ett par XMAX 100 førra året som jag var tvungen att læmna tillbaka. Trots att den på papper ær mjuk så kændes det inte alls så. Tittar man på hur den ær konstruerad så ær det ett øverlapp som ær næstan kant i kant upptill på skaftet och øversta spænnet vældigt høgt upp. Resultatet var att jag fick ett vældigt koncentrerat tryck på smalbenet som høll på att kostas mig skidsæsongen pga benhinneinflamation. Att ta bort skruven mellan skaft of fotdel ær inte att tænka på då du mister stødet bakåt. Bytte sedan till ett par Fischer Vacuum 120 som jag upplevde som betydligt mjukare i framåtflex och snællare mot smalbenen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag köpt för hårda pjäxor?
Tillbaka
Topp