Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag köpt för långa skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ahlbergsbilar" data-source="post: 1326705" data-attributes="member: 203939"><p>Haha, skönt med humor! </p><p></p><p>Nä men skämt åsido, det var ändå betryggande att höra. Gick lite i blindo och impulsköpte men det var kanske inte så jäkla dumt ändå. Har varit på jakt efter ett par skidor de senaste åren men alltid snålat när jag varit på testdagar. Nu med åtminstone två resor inplanerade innan snön smälter så tyckte jag att det kunde vara dags att slå till på vad jag tyckte kändes som en bra deal. </p><p></p><p></p><p></p><p>Även detta gör mig mer trygg i köpet! </p><p></p><p>Ja vad jag förstått har dessa gått ner till 186 i årets modell men var 188 fram tills ifjol. Ingen nämnvärd skillnad i svängradie dock (0.5 m om nu det är något att gå på – är som du säkert märker ganska novis när det kommer till utrustning). Har också lyckats utläsa att det är mer metall i årets skidor. Kanske att även det spelar till mitt köps fördel?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ahlbergsbilar, post: 1326705, member: 203939"] Haha, skönt med humor! Nä men skämt åsido, det var ändå betryggande att höra. Gick lite i blindo och impulsköpte men det var kanske inte så jäkla dumt ändå. Har varit på jakt efter ett par skidor de senaste åren men alltid snålat när jag varit på testdagar. Nu med åtminstone två resor inplanerade innan snön smälter så tyckte jag att det kunde vara dags att slå till på vad jag tyckte kändes som en bra deal. Även detta gör mig mer trygg i köpet! Ja vad jag förstått har dessa gått ner till 186 i årets modell men var 188 fram tills ifjol. Ingen nämnvärd skillnad i svängradie dock (0.5 m om nu det är något att gå på – är som du säkert märker ganska novis när det kommer till utrustning). Har också lyckats utläsa att det är mer metall i årets skidor. Kanske att även det spelar till mitt köps fördel? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Har jag köpt för långa skidor?
Tillbaka
Topp